Advies aanschaf Fabia Greenline Combi

Chatslet

Forumguru
Na hier wat in de materie verdiept te hebben ga ik morgen eens een proefritje doen met een Fania Greenline Combi hoewel ik vrij zeker weet dat dit hem gaat worden. Nu zijn er toch nog wat vragen waar ik mee zit.

- De prijzen waar Skoda mee adverteerd, zijn dat rijklaar prijzen?

- Er is hier veel voorbij gekomen over trekhaken die de grond raken bij drempels en dat er hulpveren nodig zijn. Op de Skoda site staat er geen eens een trekhaak tussen de opties. Ik wil wel graag een afneembare trekhaak om daar een fietsendrager op te kunnen zetten en zo nu en dan eens de boot te verplaatsen en deze met een trekhaaklier in en uit het water te halen. Hoe zit dit met het model van 2012?

- Hoe zit het nu met Xenon, leds en Can-Bus? zijn daar nog steeds zo veel storingen mee? Of zijn er bepaalde merken/types waar geen storingen mee zijn?

- Hoe zit het met de koude winterdagen? Zo'n efficient blokje wordt vast niet snel warm. Zit er bijverwarming voor het koelwater op? Of kan er fabrieks af eventueel een standkachel oid op?

- Mijn Greenline moet natuurlijk lekker exclusief worden maar hoe ver wilt een dealer hier in mee gaan en wat is er mogelijk? Op superskoda.com heb ik mistlampen, koplampen, grils en side skirts van de monte carlo versies gezien. Zijn deze bij de dealer gewoon leverbaar op de greenline? Ik had in gedachte om hem in het wit te nemen met de hele monte carlo set er op met 17 inch zwarte velgen en uitlaat sierstuk. Dan achteraf nog even ramen tinten, bee-sting antenne er op zodat hij er echt dik uit ziet :cool:

piair1982

Forumguru
Welkom

Monte carlo set kan je dealer gewoon via onderdelen bestellen via importeur.

Ramen zou ik af fabriek getint nemen.

De geadverteerde prijzen zijn exclusief afleverkosten etc.

Veel plezier met de proefrit!

djmshell

Senior Member
wat betreft de exclusiviteit van je auto en of de dealer hier aan mee wil werken. dat zl dealer afhankelijk van de good will van de dealer.

Ik heb zelf met mijn dealer slechte ervaring. Wilde Trekhaak hebben ( vast en 17 wielen en kreeg gewoon te horen hier werken we niet mee want het zou niet mogen ivm greenline zijn. )
ben dus naar andere dealer gegaan en daar info opgevraagd en binne 5 min liep ik naar buiten met de afspraak dat als mijn auto was afgeleverd. i dezelfde dag nog langs kon komen voor montage van trekhaak en 17'' zomer sloffen. Sinddien laat ik al mijn wensen door hun uitvoeren omdat ze er nooit moeilijk over doen.

Stand kachel inbouwen in fabia is mogelijk er zijn er hier op het forum ook een aantal die dit hebben in hun auto.

Ramen tinten zou ik als fabrieks af ooptie doen en niet achteraf maar dat is mijn bescheiden mening.

Succes met je proefrit vandaag.

Quagga

Lid
Hoi (uit Krommenie)

Op koude winterdagen word mijn "voorloopauto", een Ibiza 1.2 TDI (met dichte gril) binnen 10 minuten gezellig warm. Een standkachel kan zeker in een Fabia, maar ik zou eerst een wintergril proberen.

In mijn ervaring is de meeste dealers (Alkmaar, Utrecht) best gewillig om wat geld te aanvaren voor "pimpen" van je nieuwe auto. Ik moest de part nummers op deze forum vind, maar mijn dealer (Utrecht) vond het allemaal geen probleem om Monte Carlo parten tot mijn leasebakje toe te voegen.

Als je zoals ik, een leaserijder zijn die bang bent voor de belastingdienst, dan neem je helaas geen grotere velgen. Poedercoaten enzo van standaard velgen vind ik zou geen probleem moeten zijn. Jij zou ook een goede argument kunnen maken voor een lichtere zetje met standaard afmetingen (15"). Als particulier zou ik mij er minder zorgen om maak.

Chatslet

Forumguru
Vandaag langs twee dealers geweest. Martin Schilder in Alkmaar en Lakeman in Purmerend. In Alkmaar echt dikke Fabia's gezien, daar pimpen ze zelf hun voorraad met carbon folie, andere bumpers etc... en denken ze ook met veel passie mee met wat ik wil. In Purmerend uiteindelijk proefritje gemaakt en de offerte uit Alkmaar laten zien, gingen ze 200 euro onder zitten. Wel vriendelijk geholpen maar ze waren daar wat meer van de oude stempel. VAG-COM truukjes wilden ze niets bij weten terwijl ze in Alkmaar best wel wilden kijken of ze de bluetooth in de Amundsen aan de praat konden krijgen.
Proefritje ging geweldig, auto rijd lekker rustig en ik vind hem erg comfortabel. Alleen de enorm lange bakverhoudingen zijn wel erg wennen. 50 in ze 2 en dan nog geen eens op de 2000 rpm zitten. Omdat de motor zo stil was was ik in het begin snel geneigd op te schakelen met als gevolg dat ik telkens in het resonantietoerental zat. Uiteindelijk wende dit wel een beetje en het nodigd uit tot lekker lui te rijden en weinig te schakelen.

Ik heb hier nu een hele scherpe offerte liggen voor de business line, wit, met maxidot, MDI, dakrailing en sunset onder de EUR 17.300. Verders alles standaard. Trekhaak hangen ze er achteraf onder voor EUR 550. Met de groenpremie van Skoda dus kostendekkend en kan er ook nog een knap Xenon setje bij. In Alkmaar werd mij aangeraden om andere velgen en Monte Carlo setje achteraf te doen. Vooral omdat aftermarket velgen gewoon goedkoper zijn en ik dan de originele velgen als reservewiel of voor winterbanden oid heb. Zoals Quagga zegt, poedercoaten kan inderdaad ook nog. Eigenlijk denk ik nu, ik had gewoon meteen moeten tekenen. Misschien maandag dan toch maar tekenen. Mijn beeld van Skoda is in ieder gevaal totaal veranderd. Vond het vroeger altijd een beetje een suf merk met lelijke auto's, maar vandaag ben ik gewoon om! Ik zal ook nog even wat plaatjes plaatsen van de Fabia RS bij Martin Schilder in Alkmaar, wat was dat dikke auto! Had hem gewoon bijna meteen gekocht, maar ja was geen Greenline. Auto's, het blijft voor mij toch altijd pure emotie.

@Quagga: Cool, een medeforummer om de hoek!

Quagga

Lid
Lijk mij we hebben weer een nieuwe Skoda enthousiast erbij! :yeah:
Jij kunt natuurlijk ook weer met de offerte van Purmerend bij Alkmaar langs...

djmshell

Senior Member
Mijn beeld van Skoda is in ieder gevaal totaal veranderd. Vond het vroeger altijd een beetje een suf merk met lelijke auto's, maar vandaag ben ik gewoon om!

ik Zeg een ding: "Skoda Simply Clever"

Fijn dat er weer en skoda rijder is opgestaan ;)

Succes met bestellen en wachten op levering.

Fabia

† In Memoriam
Kijk maar eens hoeveel Skoda's je tegenwoordig ziet, dan zie je echt dat het gewoon een heel goed merk is. Welkom in de skoda familie.

Quagga

Lid
Als je "ruimte" en "betaalbaar" (of "goedkoop") willen combineren, dan komt je snel bij de GL Combi terecht.
Als er een nieuwe Ibiza ST komt, dan wil ik wed dat 'ie een stuk meer praktisch wordt.

Chatslet

Forumguru
Als je "ruimte" en "betaalbaar" (of "goedkoop") willen combineren, dan komt je snel bij de GL Combi terecht.
Als er een nieuwe Ibiza ST komt, dan wil ik wed dat 'ie een stuk meer praktisch wordt.

Ja, dat zijn leuke dingen. Dat ik vandaag deze Fabia RS zag staan had ik hem bijna gekocht. EUR 13000,- had hij moeten kosten. Maar ja, benzine, veel kilometers, niet handig. Dan maar de greenline pimpen zodat het een schaap in wolfskleren wordt.

Fabia RS.jpg

Wat een auto, krijg het er nog warm van :cool:

piair1982

Forumguru
Deze rode is geen rs.

Maar een gepimpte go. Zwarte onderrand van de grille en geen mistlampen....

Maar goed gelukt!

Quagga

Lid
Gefeliciteerd!!!

:yeah: Gefeliciteerd!!! :yeah:

En?!? Uitvoering? Opties? Modificaties? Kleur? Dealer? enz enz

Ik hoop van harten dat je "bevalling" minder lastig word dan mijne, die trouwens nog steeds niet af is.

Chatslet

Forumguru
Haha dank je :) Het is een witte greenline businesline geworden met maxidot, MDI, sunset ramen en dakrailing.
Zit alleen nog even te denken wat ik met de trekhaak wil, vast/afneembaar wel/geen hulpveren.

VCDS setje heb ik al in bestelling staan zodat ik mooi zelf alle opties aan en uit kan zetten. Ga ook de lampcontrole voor de koplampen uit zetten omdat ik er Xenon in wil. Velgen ben ik ook nog niet over uit. Ik kan de standaard velgen zwart laten poedercoaten of er later zwarte aftermarket velgen onder leggen. Er gaat achteraf sowieso een monte carlo gril en kop/mistlampenset en carbon spiegelkappen op. Heb ook nog wat gezien met carbon plakfolie. Misschien dat ik de V-vorm op de motorkap daar mee laat beplakken en er dan ook carbon style kentekenplaathouders op hang. Ik heb ook nog een setje cornerspoilers gezien bij winparts waardoor de wagen net wat breder lijk. Lijkt me ook wel wat maar ben daar nog niet over uit. Wil ook nog kijken of er een kortere bee-sting antenne op kan maar ik weet niet of dat past. Ziet er wel een stuk beter uit en is handig met daklading en wasstraat. De dealer waar ik besteld heb is trouwens Lakeman in Purmerend.

Bovenaan Onderaan