Advies bij aankoop Skoda Rapid 1.2 tsi 63kw

rts67

Nieuw lid
Hallo,

Ik heb mijn oog laten vallen op een skoda rapid 1.2 tsi 63kw.
https://www.heronauto.nl/rapid/skoda/12-tsi-63kw-ambition-business-navi-bluetooth-lmv/occ2972158

Graag wil ik van Rapid-eigenaren weten of ze deze auto kunnen aanbevelen en of ze er weer een zouden kopen.
Welke bekende mankementen zijn er en waar je op moet letten als je een Rapid occasion koopt.

Wat mij aantrekt aan deze auto is de ruime kofferbak.
Als alternatief ben ik ook aan het kijken naar een Renault Clio 0.9 TCE estate.

Al vast bedankt voor jullie info.

Groet,
Richard.

jongetje

Forumguru
Als het je om de kofferbak gaat dan is die van de fabia ruimer. Daarintegen is er meer beenruimte op de achterbank bij de rapid.

• Leuk
Waarderingen: Tijl
Dat de kofferbak van een Fabia groter is gaat alleen op voor de Rapid Spaceback, de getoonde is een “normale” Rapid....
Dit is niet het meest aansprekende model maar als dat je niet zo boeit een prima auto. Heb zelf een Rapid Spaceback, bevalt prima zeker na stage 1 tuning bij VAG Technieka

EdK

Forumguru
https://chiptuning.vagtechniek.nl/skoda/rapid/nh/1.2+tsi+85pk/

Zelf met een 1.0 TSI fabia3 de fabrieks update laten uitvoeren en kan zeggen dat je wagen net ff fijner en pittiger gaat rijden hierdoor.
En ja Heron bied het zelf ook aan , alleen ben je dan een vermogen kwijt aan eurie's ....
Bij aankoop van me Fab 3 meteen aan Heron gemeld dat hij de fabrieks update zou krijgen en weerwoord was alleen dan zij dit ook konden aanbieden (tuning) maar ja voor uiteraard hogere bedragen....

memoscan

Senior Member
Mooie auto rts67, ik rij inmiddels dik 2,5 jaar in een 1.2 tsi spaceback tot tevredenheid op enkele puntjes na maar dat vind je bij iedere auto, ben inmiddels met mijn 4e skoda bezig en nu in dik 2,5 jaar 72000km gereden, de reden dat ik voor de spaceback heb gekozen is dat deze soepeler in de veren is dan de hachback, sucses met je keuze !

Rallye

Forumguru
Volgens mij is de Rapid het eerste jaar geleverd met een vrij harde vering. Na de invoering van de Spaceback is de (zachtere) afstelling daarvan ook op de gewone Rapid gezet. Zie https://www.autoweek.nl/rijimpressie/skoda-rapid/ Wanneer dit is ingevoerd kan ik zo niet achterhalen, maar misschien wel iets om op te letten bij de proefrit: vind je de vering (te) hard?

ertromp

Forumguru
Deurrubbers controleren of die gemodificeerd zijn met de afwateringsgaatjes
Daar waren problemen mee en dan blijft er water in je portieren staan
Airco is krap aan mag ik de klachten hier op het forum lezende geloven

harleyroadking

Senior Member
Ik rijd nu ruim een jaar in een nieuwe rapid naar volle tevredenheid,er staat 44000km op de teller en op een servicebeurt na niet bij de dealer voor een probleem terug geweest.
Vooral achterin veel ruimte voor passagiers en bagage.

Ronbe

Senior Member
Ik rij nu bijna 3 jaar tot volle tevredenheid met de Rapid Spaceback. Tot nu toe geen problemen gehad. Ruim met comfortabele rijeigenschappen.
Ik persoonlijk vind de airco niet te krap bemeten.
Let wel op de stugheid van de vering van het kofferbakmodel, daar waren in de begintijd klachten over, maar dat is heel persoonlijk.

Kwa ruimte een wonder,heb ook de 86pk uitvoering gehad,was een fijne auto ,alleen vond ik hem wel zwak in de vering zitten en traag,voor de rest een fijne auto geweest(op een bonkend geluid na) verder geen onkosten aan gehad

Beetje laat; maar ik rij nu 1,5 jaar in een tweedehandsje. Bij koop 88k op de teller, nu ruim 128k. Geen gedoe gehad, geen specifieke dingen waar je op kan letten voor zover ik als leek kan vinden. Ruimte is trouwens dikke prima hoor, kofferbak is royaal en zitten op de achterbank is zelfs voor mij (1,90mtr) prima te doen. Auto is ook mee de bergen in Italië in geweest, komt ook daar prima mee!

ertromp

Forumguru
geen idee. bijna nieuwe auto
weet iemand iets
F1B56B19-9872-4613-866B-642E28AC6CBA.jpeg

Wat meer info is wel makkelijk want zoals je het nu stelt is het echt een glazen bol vraag

Hoe loopt de motor warm/koud
Nog andere zaken die storing geven
Is er als je nadenkt “iets” aan vooraf gegaan
Ben je al bij je dealer geweest want je zult nog garantie hebben
Gelijk bij starten al storing of ....

Haha, serieus? Hoe kan iemand hier iets over je lampje zeggen zonder informatie, ga ff langs de dealer ben je er zo vanaf.

Bovenaan Onderaan