Advies evt aanschaf 1.4 TSI Oct III

DeNnZ

Forumguru
Hallo allen,

Inmiddels rijd ik alweer 2 jaar met veel plezier rond in mn Superb II 1.6TDI uit 2011.
Binnenkort zal ik heel wat minder kilometers gaan maken en ben ik opzoek naar een benzine auto.
Het formaat mag kleiner zijn dan de Superb aangezien de Kodiaq er waarschijnlijk ook gaat komen volgend jaar.
Zodoende ben ik uitgekomen bij de Octavia en dan de 1.4TSI variant.
Nu heb ik een geimporteerde (DE) Elegance uit 2013 met nog geen 50.000km's gevonden compleet met van alles en nogwat.

Mijn vraag aan jullie is of jullie me wellicht kunnen helpen aan het vinden van eventuele bekende problemen die ik kan verwachten bij deze auto en/of motor waarvan ik op de hoogte moet zijn voordat ik een knoop door hak?
Alle tips zijn welkom!

Bedankt vast!

ertromp

Forumguru
De motor heeft geen specifieke problemen
Wel in er bij startjaar 2013 het nodige in de afwerking:
Scheef dashboard kastje kan voorkomen
Chromen strips langs de deuren die los kunnen laten
Achteras die "bonkt"
Pook knop die snel afbladdert
Terugroep actie op centraal module vanwege probleem in knipperlichten
Afwatering op buitenspiegel die via ramen loopt is aangepast

DeNnZ

Forumguru
Bedankt!

Met je laatste punt, bedoel je daarmee dat de afwatering over de ramen is verbeterd?

erikkie

Senior Member
Ik heb een octavia combi 1.4tsi ebl van oktober 2013 met 125k km die heel binnenkort eruit gaat.

Enige problemen waren paar defecte xenonlampen, en afwatering water op linker zijruit is idd niet optimaal. leer pookknop ietwat versleten.
Overige problemen herken ik niet.

Succes

MaRco2

Forumguru
De motor heeft geen specifieke problemen
Wel in er bij startjaar 2013 het nodige in de afwerking:
Scheef dashboard kastje kan voorkomen
Chromen strips langs de deuren die los kunnen laten
Achteras die "bonkt"
Pook knop die snel afbladdert
Terugroep actie op centraal module vanwege probleem in knipperlichten
Afwatering op buitenspiegel die via ramen loopt is aangepast

Herken ik niet na een kleine 3.5 jaar en 112.000 km, ja een paar spatjes water over de zijruit, maar dat mag geen naam hebben (met RainX).

DeNnZ

Forumguru
THnx!

Ik lees noh wel het een en ander op internet over de distributie ketting van de 1.4TSI (rekprobleem).
Is dat van exact dit type motor of was dit bij de oudere 1.4TSI'tjes aan de hand?

ertromp

Forumguru
THnx!

Ik lees noh wel het een en ander op internet over de distributie ketting van de 1.4TSI (rekprobleem).
Is dat van exact dit type motor of was dit bij de oudere 1.4TSI'tjes aan de hand?
De O3 1.4 TSI 140 pk heeft geen ketting maar een distributie riem

MaRco2

Forumguru
Nou mooi maar de update is er toch echt geweest
Maar heb jij een 2014 model wellicht?

Neuh, dat randje onderaan de spiegel heb ik niet. Stoor me er niet aan.

Is van de allereerste serie die in Nederland op kenteken gegaan is t.b.v. de introductie.

DeNnZ

Forumguru
Bedankt voor jullie hulp allemaal..
Uiteindelijk zijn de onderhandelingen stuk gelopen, ze wilde geen euro in prijs zakken en ik had voor mijzelf ook een grens gesteld. Jammer maar helaas.
Meteen na deze (ietwat) teleurstelling zijn we opzoek gegaan naar een andere opvolger voor de Superb, deze hebben we gevonden maar hier ga ik nog even een nieuw draadje openen om jullie meteen 'vaarwel' te zwaaien.....

oco1979

Forumguru
mogelijke opel kwaaltjes egr, alternator !!! ,startmotor,waterpomp anders mooie fijne wagen, succes ermee

Bovenaan Onderaan