Advies gevraagd : aankoop Octavia2 diesel

bazuin96

Nieuw lid
Hallo,
Ik ben nieuw op dit forum.
Ik rijd nu een AUDI A4 V6 1995 op lpg met ruim 3 ton op de teller maar daar zit het een en ander aan onderhoud aan te komen, o.a distr.riem en remschijven, dat is nogal prijzig en veel werk bij deze auto. Gezien de km. stand ben ik dit niet meer van plan. Ik wil weer diesel gaan rijden. Na wat rond speuren op internet kom ik uit op o.a een Otavia station van +/- 2005/2006. Ik rijd ongeveer 25.000 km op jaarbasis.
Welke motor is het meest betrouwbaar en raden jullie aan? Hij moet wel een aanhanger met 2 motoren kunnen trekken.
Zijn er verder nog tips waar ik op moet letten?

VEEJAY

Forumguru
Ik zou niet alleen de motor aandacht geven maar ook de verschillen kennen tussen: ambiente, elegance en business edition. Althans ik vind de verschillen (in opties) toch wel significant.

Tallguy

Forumguru
Topictitel aangepast. Alles met hoofdletters typen wordt beschouwd (op alle fora trouwens) als schreeuwen.

Blacky

Forumguru
Hallo,
Ik ben nieuw op dit forum.
Ik rijd nu een AUDI A4 V6 1995 op lpg met ruim 3 ton op de teller maar daar zit het een en ander aan onderhoud aan te komen, o.a distr.riem en remschijven, dat is nogal prijzig en veel werk bij deze auto. Gezien de km. stand ben ik dit niet meer van plan. Ik wil weer diesel gaan rijden. Na wat rond speuren op internet kom ik uit op o.a een Otavia station van +/- 2005/2006. Ik rijd ongeveer 25.000 km op jaarbasis.
Welke motor is het meest betrouwbaar en raden jullie aan? Hij moet wel een aanhanger met 2 motoren kunnen trekken.
Zijn er verder nog tips waar ik op moet letten?

Welkom
Heb zelf een O2 combi 1.9 TDI elegance van 2005 gehad en regelmatig een paardentrailer er achter gehad. Trekkracht genoeg. Prima auto.

BarryXX

Actief lid
Mijn 2.0tdi heeft in de Alpen geen enkele moeite met de trailer en twee motoren. Wel goed letten op zwakke cilinderkop bij dit type. Redelijk wat koppen zijn gelukkig al vervangen.

Kensel

Forumguru
Ik heb zelf ook voor deze keuze gestaan..
Het verschil tussen de 1.9 en 2.0 is (naar mijn mening) niet enorm groot, maar ik vind het wel fijn om bijna 40 PK meer onder de kap te hebben.. Zeker met bijna 60.000 km per jaar..

Verder is het ook belangrijk wat Veejay zegt.. Kijk ook goed naar het uitrustingsniveau en wat je wensen/eisen zijn.. Zo kwam ik er te laat achter dat er ook een Elegance Business Line was.. Al ben ik zeer tevreden met de huidige staat van de auto..

Succes in ieder geval met de keuze en welkom! :-)

hallo bazuin!
mijn oude skoda staat op marktplats te koop:http://link.marktplaats.nl/695038001

netjes onderhouden,vorig jaar nieuwe accu afgelopen jaar nieuwe startmotor bij 120000 nieuwe distrubutieriem en nog geen 140000km, weet dat de garage er nog een nieuwe beeldscherm (maxidot) heeft laten inzetten!
bocht verlichting, coming home leaving home,dagrijverlichting zit een boordcomputer in van een passat uit 2011,regensensor lichtsensor, nieuwe vloermatten (heb er altijd rubbermatten in liggen!)noem maar op!!!!
okt 2006!dat lieg ik dec 2006!
rijd goed !!!

Mocht je twijfelen over het koppel van de 1.9 TDI, kun je hem altijd nog laten chippen. heb ik ook gedaan, en nu al 289.000km op de teller zonder problemen (overigens rij ik normaal wel rustig hoor)

Bovenaan Onderaan