Advies gevraagd configuratie

Hi,

Ik ben op zoek naar een nieuwe leaseauto om mijn Ford Focus 1.6 TDCi Titanium (2013) te gaan vervangen. Hierbij is mijn oog gevallen op een Skoda Octavia Combi 1.6 TDi Greentech Ambition Businessline DSG. Mijn uitgangspunt is directlease.nl (4 jaar/45.000 km/EUR. 760,00 excl. brandstof/vervangend vervoer: budget/winterbanden: ja/eigen risico: 300). Qua opties en accessoires denk ik aan het onderstaande:

De opties
Black Magic pearl effect / Moon White metallic
Audio pakket
Chromen dakrails en raamomlijsting
Navigatie Columbus met 8" touchscreen (incl. Kleuren MaxiDot display)

De accessoires
Eibach 30mm
Extreme 18" / Alaris 18"
??Dakspoiler??

1. Indien ik zou kiezen voor Alaris 18" LMV, kan ik Xenon toevoegen aan de opties.
2. Indien ik zou kiezen voor Moon White zou ik ook voor de zwarte spiegelkappen kunnen gaan.

Graag verneem ik jullie deskundige advies. Mochten jullie nog verbetering willen aangeven waardeer ik dat zeer (indien style verbeteringen graag met foto's onderbouwd).

Laatst bewerkt:
18 inch velgen is 25, 17 inch velgen 21

Volgens de huidige Skoda brochure heeft de Skoda Octavia Combi Ambition Businessline DSG met 18" en CO2 uitstoot van 102. Deze valt dus binnen de C02 uitstoot van 51-106 welke voor de 21% regeling geldt vanaf 2016 (zie printscreen).

Of mis ik iets?

Bijlagen

• Schermafbeelding 2015-10-21 om 09.21.32.png
    Schermafbeelding 2015-10-21 om 09.21.32.png
    32,7 KB · Weergaven: 13
Als je Xenon, Audiopakket, DAB en Columbus wilt, lijkt de Style business me goedkoper te leasen.

Dat had ik ook verwacht, echter komt deze configuratie met alleen de opties Sunset en Metallic lak op EUR. 758,00. Geen ruimte voor accessoires dus ;-(

djurre

Lid
Volgens de huidige Skoda brochure heeft de Skoda Octavia Combi Ambition Businessline DSG met 18" en CO2 uitstoot van 102. Deze valt dus binnen de C02 uitstoot van 51-106 welke voor de 21% regeling geldt vanaf 2016 (zie printscreen).

Of mis ik iets?

Foutje in de folder, had het zelfs met 17 inch velgen 1 gram te veel in werkelijkheid, door banden aanpassing ging er 1 grammetje af. Met 18 inch velgen bleef het te hoog.

rhaak1991

Forumguru
Goedemorgen @Regenboog !

Al heb ik het zelf niet in de citigo, maar mocht je de kans hebben om voor Xenon te gaan, ontzettend prettig licht in het donker! Zeker als 18" duurder in de bijtelling is als 17" velgen (en 17" staat ook best netjes, bijvoorbeeld 17" Hawk velgen)

Daarnaast wordt hier gewaardeerd als je jezelf voorstelt op dit gezellige forum :) Dit kan door een topic te openen in het Meet & Greet topic *linkje*

Darkside

Forumguru
Als 18" iets is wat je echt wilt, kan je kijken of je iets met de dealer kan regelen voor een leuke prijs.
Als je de auto op 17" laat afleveren en registreren kan je 18" als accesoires nemen. Dan blijft ie 21% en heb je alsnog 18".
Moet je wel even iets regelen met de leverende dealer. Die kan die 17" bv weer overnemen en verkopen.

weerhuis

Nieuw lid

Of mis ik iets?
Afgelopen zaterdag heb ik een offerte laten maken voor een Octavia Combi 1.6TDI en de dealer heeft nog extra geïnformeerd of de bijtelling door een ander formaat wielen zou veranderen, maar mij werd bevestigd dat de informatie in de folder correct is en dit dus niet uitmaakt voor de bijtelling (21% in 2016).

Ik heb uiteindelijk gekozen voor de rijk uitgevoerde Style Business, met als enige extra's boven op het standaardpakket een afneembare plezierknobbel, digitale radio en sunset.

Levering begin 2016 ter vervanging van mijn Superb Combi uit 2012.

Ik heb nu een week 16tdi edition, zeker doen xenon, past lichtbreedte aan ,draait mee, tevens binnen diffuse led licht dan,led achterlicht, en voetenverl achter. Ik heb met panorama dak gaaf. Ook columbus moeite waard. Heerlijke auto, dsg nog mooier maar hand werkt goed

Goedemorgen @Regenboog !

Al heb ik het zelf niet in de citigo, maar mocht je de kans hebben om voor Xenon te gaan, ontzettend prettig licht in het donker! Zeker als 18" duurder in de bijtelling is als 17" velgen (en 17" staat ook best netjes, bijvoorbeeld 17" Hawk velgen)

Daarnaast wordt hier gewaardeerd als je jezelf voorstelt op dit gezellige forum :) Dit kan door een topic te openen in het Meet & Greet topic *linkje*

Linkje

Bovenaan Onderaan