Advies nodig bij aanpassing geluid

Corrie en Eric

Nieuw lid
Wij rijden in een Elegance en het muziekgeluid is niet heel bijzonder.
Alleen in de voorportieren zitten speakers.
Nu ben ik bezig om op een micro SD kaart 16 gieg muziek te zetten, en het zou leuk zijn als dat ook aardig zou klinken.
Ik heb al wel eens rondgekeken, maar kan niet een goede keus / conclusie maken over wat te doen.
Zijn er misschien andere Citigo rijders die het juiste advies kunnen geven.
Elke aanpassing zal ik moeten laten uitvoeren. Zelf durf ik dat niet aan.

Alvast bedankt voor jullie adviezen.

Eric

Bakkertje

Forumguru
Het geluid wordt gegenereerd door 2 componenten, de radio en de luidsprekers.
Wat je kunt doen is 1 van beide vervangen, of een extra componenten toevoegen (versterker, subwoofer, etc)

Maar aangezien je het allemaal wilt laten doen ben ik ook benieuwd naar je budget dat je wilt besteden?
Een paar degelijke luidsprekers maken je al gauw tussen de 100 - 300 euro lichter, een andere radio cq. versterker nog meer.

Qua akoestiek kun je vrij veel winnen door het blik achter de luidsprekers te beplakken met loodbitumen of ander speciaal hiervoor gemaakt dempingsmateriaal. Wat het doet is de resonantie van het blik wegnemen (grotendeels) en dat komt het geluid weer ten goede. Loodbitumen zijn niet duur, het is alleen een aardige klus om het te plakken aan de binnenkant van je auto.

• Leuk
Waarderingen: CDK

Antera

Donateur
Misschien is zo'n compleet audio pakket wel ergens te vinden voor jouw auto die je als oem kon bestellen. Maar je budget zal het idd wel bepalen.

Je kan ook de kwaliteit speakers aanpassen of een versterker plaatsen. Indien je er Hulp bij wilt is dat geen probleem

Bovenaan Onderaan