De O2 bouwjaar ca. 2011 is het zogenaamde facelift model van de O2
De O2 was leverbaar in 2011 met 1.2TSI, 1.4TSI en 1.8TSI en 2.0TSI (RS)
Ik zou zeggen ga voor de 2.0TSI ......................................
................
....................
...................
................
Maar:
Hier in NL volstaat een 1.2TSI prima hoor
Typische problemen bj 2011:
1.2TSI veel nokkenasketting problemen (opgerekte ketting) en kettingspanner problemen
1.4TSI nokkenasversteller problemen en in mindere mate de opgerekte ketting en kettingspanner
1.8TSI nokkenasversteller en verkeerde olieschraapveer waardoor enorm olieverbruik kan ontstaan (diverse voorbeelden hier te vinden op het forum)
Andere O2 problemen:
blaasvorming (roest) rond kentekenverlichting (lak kan loslaten)
DSG indien de O2 daarmee uitgerust is daarvan vertonen de koppelingsplaten veelal overmatige slijtage door te enthousiaste software van VAG
Vervuiling van inlaatkanalen/kleppen als er veelvuldig vroeg doorgeschakeld wordt naar een hogere versnelling (dat groene rijden
)
Fluittoon bij hoge snelheden door matig afgestelde deuren (kan achteraf bijgehangen worden hoor)
Glasbreuk in het derde remlicht (slechte productieserie van die units)
Vuil ophoping achter kunststof binnenschermen van de voorspartborden
Indien financieel mogelijk ga voor een Elegance je krijgt dan nl. high end modules waar achteraf meer met VCDS is op te coderen dan de minder bedeelde versies
De O2 is gewoon een goede doorsnee auto met voldoende ruimte op de achterbank en een enorme kofferruimte.
Voor mij persoonlijk vond ik het weggedrag nog prettiger worden na montage van een stel progressieve veren van Eibach (tevens verlaging)