hoi forummers
ik weet dat er al heel wat geschreven is over cuppende achterbanden, maar ik vind ook veel onzin hierover terug.
sinds 2 weken zit ik met gecupte achterbanden, meerbepaald het profiel aan de buitenzijde. Best jammer na 25.000km, want profiel is anders nog voldoende diep.
Volgens de bandenboer ligt het aan de schokdempers (16% verschil Links-rechts):
37% linksachter (moet volgens hun test minstens 40% zijn)
44% rechtsachter
Nu heb ik al vaak gehoord dat die dempertests niet deugen.
Uitlijning was 5000 km terug binnen de norm; stabilisatorrubbers + achterremmen zijn net vervangen
Zij houden het dus op nieuwe schokdempers (160€) + banden (advies: geen regenbanden achter)
Wat denken jullie? broodje aap-verhaal? Kan het wat te maken hebben met het vervangen van de stabilisatorrubbers (voor)? Is een standaard-Monroe een goede demper?
Zou het zonde vinden hiervoor iedere 20k banden te vervangen. Auto heeft 133.000km gelopen. Ik rijd 99% snelweg
ik weet dat er al heel wat geschreven is over cuppende achterbanden, maar ik vind ook veel onzin hierover terug.
sinds 2 weken zit ik met gecupte achterbanden, meerbepaald het profiel aan de buitenzijde. Best jammer na 25.000km, want profiel is anders nog voldoende diep.
Volgens de bandenboer ligt het aan de schokdempers (16% verschil Links-rechts):
37% linksachter (moet volgens hun test minstens 40% zijn)
44% rechtsachter
Nu heb ik al vaak gehoord dat die dempertests niet deugen.
Uitlijning was 5000 km terug binnen de norm; stabilisatorrubbers + achterremmen zijn net vervangen
Zij houden het dus op nieuwe schokdempers (160€) + banden (advies: geen regenbanden achter)
Wat denken jullie? broodje aap-verhaal? Kan het wat te maken hebben met het vervangen van de stabilisatorrubbers (voor)? Is een standaard-Monroe een goede demper?
Zou het zonde vinden hiervoor iedere 20k banden te vervangen. Auto heeft 133.000km gelopen. Ik rijd 99% snelweg