af en toe onregelmatig lopen en uitvallen

JeffVRS

Nieuw lid
Hallo allemaal,

Ik heb een Skoda Octavia Vrs Dsg uit 2016 met 106.000 gelopen.

Ik heb soms als de motor koud is dat de auto na een paar 100 meter onregelmatig te lopen, ik zie dan in de versnellings indicator dat die switcht van D1 naar D, en soms valt die zelfs uit.
als ik hem dan opnieuw start is het probleem ook weg.
als ik hem dan opnieuw gestart heb, heb ik geen vermogensverlies en rijd de auto zoals het hoort.
de garage heeft mij verteld dat de ketting opgerekt is en dat dat het probleem is.
nu weet ik dat het een kwaal is bij deze motoren maar zelf twijfel ik eraan dat het daadwerkelijk de ketting is.

De auto geef ook geen foutcodes!

Wat is er al vervangen:
- Bougies
- Bobines
- Brandstofslang
- injectoren zijn getest.

Ik ben op het GTI forum iemand tegen gekomen met identiek de zelfde klacht, en daar bij was het de magneetklep van de inlaatnokkenas.
nu snap ik dat elke motor anders is maar vind de ketting vervangen terwijl het dat mischien niet is toch zonde van het geld.

hopelijk heeft er iemand hier de oplossing

Tees

Donateur
Als de ketting te ver opgerekt is, dan kan je dat zien aan de timing. Met VCDS is dat te controleren, ik dacht dat Diagnose Dan daar ook een keer een aflevering aan besteed had. Dat is in ieder geval een stuk goedkoper om te doen dan meteen de ketting vervangen.

Hoi JeffVRS

Ik heb vorig jaar een soortgelijk probleem gehad met mijn auto.
Er werd mij ongeveer hetzelfde verteld als wat jij omschrijft.
Ik dacht dus ookdat het een duur geintje zou worden, maar er bleek iets met een sensor te zijn.
Kosten vielen enorm mee en het probleem is verholpen.
Ik kan nu niet kijken wat het precies was, want ik zit op m’n vakantie adres…
Maar ff laten uitzoeken kan zeker geen kwaad voordat je met de “ketting” bezig gaat. (Ze hebben het dan over een foute timing)

Grt 33benny33

JeffVRS

Nieuw lid
Hi 33benny33,

Ik heb inderdaad ook het een en ander gelezen over een sensor, waarschijnlijk een magneetklep van de inlaatnokkenas, tenminste dat is wat ik gelezen heb.
De auto gaat Maandag naar BVR Automotive en die gaan daar diagnose stellen, ben benieuwd waar hun op uitkomen maar heb er vertrouwen in.

Bedankt voor je bericht en een fijne vakantie!

JeffVRS

Nieuw lid
UPDATE!

Probleem ja verholpen, heb de auto naar BVR Automotive gebracht en die hebben 2 magneetkleppen en een nokkenasensor vervangen!

Bovenaan Onderaan