AF functie op de Nexus

adee

Senior Member
Beste lezer,

Aangezien ik nogal een verwoed radioluisteraar ben, raak ik soms behoorlijk geïrriteerd van het wegvallen van de zender waarnaar ik op dat moment zit te luisteren. Daarom ging ik eens op zoek in de handleiding van de Nexus om te zien of ik op een of andere manier de Alternative Frequency functie op de Nexus kan instellen. Hierover wordt helaas niets in de handleiding vermeld.

Weet iemand van jullie hoe dit zit? Vast dank voor jullie reacties!

higgy

Forumguru
Heb even gegoogled, maar kan het niet vinden.
Als de Nexus RDS heeft (en dat heeft ie bij mijn beste weten), dan kan het bijna niet anders dan dat ie ook AF heeft. Alleen kort na de introductie van RDS waren er radio's zonder AF. Zit die AF niet heel tricky (Fiat flikt dat bij die achterlijke Magnetti Morelli's van ze) verborgen onder het TA-knopje? Meermaals drukken op TA om ook de AF in-/uit te schakelen of zo?

adee

Senior Member
Hoi Higgy,

Bedankt voor je reactie!

</font><blockquote><font class="small">Citaat: higgy</font><hr />

Zit die AF niet heel tricky (Fiat flikt dat bij die achterlijke Magnetti Morelli's van ze) verborgen onder het TA-knopje? Meermaals drukken op TA om ook de AF in-/uit te schakelen of zo?

[/ QUOTE ]

Heb net even gezocht naar TA-knopje. Dat bestond niet; bedoel je soms het TP-knopje? Dat bestaat namelijk wel maar daaronder zit verder geen menu verscholen...

Wellicht zit de AF-functie geheel automagisch in het systeem verwerkt.
confused.gif

higgy

Forumguru
Dat denk ik ook.
En dan ligt het probleem dat jij ondervindt niet aan de radio, maar aan je antenne. En da's een redelijk bekend probleem: de VAG-auto's hebben merendeels antenne's die stroom nodig hebben (even kort door de bocht hoor, deze opmerking), heb jij wellicht een vervangende antenne of is er iets anders mee gebeurt? Want dan krijgt de antenne die stroom niet meer vanuit de headunit.

adee

Senior Member
Ik denk niet dat het aan de antenne ligt: andere zenders geven geen probleem. Heb, denk ik, wel een andere oorzaak gevonden: de dekking van BNR laat in sommige delen van het land te wensen over. Dat kon ik terugvinden op http://www.bnr.nl/Frequenties.asp?Context=S%7C2b0e06a4c2146432%7CN%7C0 (vervolgens even op het kaartje dubbelklikken en je ziet een kaart met daarop de dekking)

Juist in het oosten van het land heb ik problemen met de ontvangst. Volgens de frequentiekaart kan dat ook wel kloppen.
Ik zal de AF functie eens met een andere zender proberen. Wellicht kom ik dan meer te weten.

In ieder geval dank voor het meedenken!

Bovenaan Onderaan