Afbladeren handvat rechterdeur

rickske

Actief lid
Vandaag merkte ik op dat het rechterdeurhandvat aan de binnenkant aan het afbladeren is,nu is mijn vraag zijn er nog mensen hier op het forum die hiervan last hebben bij deze deur of andere deuren.
Ik poets de deuren aan de binnenkant altijd met een gewone zeem en kraantjeswater en gebruik dus geen speciale reinigingmiddelen.

VEEJAY

Forumguru
goh, dit kwaaltje had ik ook bij mijn Toledo, zag er na 2 jaar niet meer uit. Had niks met schoonmaakspul te maken. Jammer dat de Octi er ook gevoelig voor is.

Daniel

Lid
Had ik ook in mijn Golfie 4,maar bij mij lag het er volgens mij meer aan dat mijn vrouwtje er altijd met haar ringen over heen ging.

Is dit misschien bij jou ook het geval?

Octaviarijder

Actief lid
Als iets gaat afbladderen, heeft dit alleen maar met het niet hechten van de lak of dergelijke te maken. Een handvat is als het goed is, gemaakt om beet te pakken. Dit is een typisch gevalletje garantie en maar hopen dat het exemplarisch is.

Ik heb dit probleem al sinds ik m'n Octavia II heb bij mij komt het alleen maar op de drukknop van de handrem voor, daar is het een klein beetje afgebladerd maar ik stoor me er niet aan, en sinds het ondertussen een jaar later is en het niet verder afgebladerd is vindt ik het wel best.

ff snel een foto'tje gemaakt...
Handrem_Octavia_2.jpg

rickske

Actief lid
Bedankt voor de reactie's op dit probleempje,ik zal deze week eens naar de dealer gaan en het zal wel onder garantie worden hersteld.

@Daniel Fabia het afbladeren doet zich voor waar het vrouwtje normaal niet komt met haar ringetjes,maar het kon natuurlijk wel want dat dacht ik in eerste instantie ook.

2Henny ik dacht inderdaad dat het probleem al eens was behandeld op het forum hier,maar kreeg het niet gevonden met de zoekfunctie.

Bijlagen

• 34609-P1010004.JPG
    34609-P1010004.JPG
    57,4 KB · Weergaven: 25

LenK

Forumguru
Dat is knap waardeloos. Het knopje van de handrem is dus "verchroomd" plastic, pfffft. Bovenkant van de schakelpook, dan ook?
En andere plastic delen hebben een mooimaak toplaagje dat er te gemakkelijk vanaf gaat.
Als het minstens 5 jaar mooi bleef bij normaal gebruik, dan kon ik er vrede mee hebben, maar als ik met fluwelen handschoentjes in de auto moet gaan zitten om hem een beetje netjes te houden, bahbah.
Maar die onderdelen waar ik metaal verwacht en plastic blijk te hebben vind ik toch wel een grootse afknapper.

Frankie

Actief lid
geen enkel chroom deel in je O2 interieur is echt metaal chroom. Allemaal DSM
smile.gif
Ik zit meer in over de conditie van mijn stuur. Een groot gedeelte aan de bovenkant is al versleten en bij de naad linksboven is de verf ook al weg :-/ Dat schiet niet op zo. Zal ik wel niet meer (zie Km's) onder garantie kunnen laten vervangen...
confused.gif

higgy

Forumguru
Ik heb ook dat afbladderen op de LINKER deurgreep. Is al een keer helemaal vervangen maar de nieuwe bladdert net zo hard ad. Ik laat het er maar bij zitten.

Roli

Lid
Is volgens mij een VAG probleempje die deur grepen. Mijn huidige cordoba heeft er ook last van. Vorig jaar voor de rechterkant een nieuwe gekocht (16 euro) maar die ziet er nu ook niet meer uit. Overigens is het alleen op die twee onderdelen. Rest van de kunstof delen in de auto geen last van.

Zo zie je maar weer dat de kwaliteit van onderdelen binnen de gehele VAG groep nagenoeg gelijk is.

Bovenaan Onderaan