Afdekkapjes koplampen

BadBert

Forumguru
Omdat ik de o2 netjes weer in wil leveren bij de lease maatschappij, en ik zelf xenon in heb gebouwd (die er dus weer uit gaat) , ben ik op zoek naar het artikel nummer of vag nummer van de rubber doppen die achter op de koplampen zitten achter het dimlicht.

Wie weet deze? :)

Dan kan ik de doppen met gat vervangen voor nette dichte doppen, voor ik de auto inlever (om dan mijn s3 in ontvangst te nemen!)
 

BadBert

Forumguru
Voor de mensen die dit ook zoeken.
in de tekening staat een oud nummer, het huidige nummer is:
3C0941607A

Mocht iemand deze kapjes overigens over hebben, ... mag die ook even roepen :D
 
Laatst bewerkt:

BadBert

Forumguru
Even een update...
Ik heb geen enkele sloop gevonden die ze heeft. Enige die een set lampen had, wilde de doppen niet los verkopen, alleen icm de gehele unit.
Ook via onderdelenlijn.nl geen bruikbare reactie, alleen icm de hele licht units.

Heb via ebay de originele nummers gevonden (welke er nu ook op zitten, maar met gaten) en besteld voor net 27 euro incl verzenden (voor 2 stuks) uit polen :)
De nummers die het origineel vervangen zoals hier boven gemeld kon ik via ebay niet vinden, alleen internationale volkswagen shops.

Nu kan ik als ik de lease auto inlever over een paar weken hem inleveren met nette dichte doppen... wilde eerst de gaten afplakken met ducttape (gaten zitten er dus ivm zelf geplaatste xenon), maar de lease maatschappij waar hij ingeleverd wordt is wat vervelend aan het doen, en wil geen risico lopen dat ik achteraf een (veel te hoge) rekening krijg voor het vervangen van de doppies ;)
 

Tuulster

Forumguru
Je gaat mij toch niet vertellen dat jouw LM met een stofkam door de auto gaat die je inlevert???
Dopjes met een gat er in....... come on! :fool:
 

BadBert

Forumguru
EUh, jaa... dat doet deze LM in dit geval wel
Even stukje erbij gepakt uit het levertijden topic wat ik net heb gepost:

we hebben wat onenigheden met de LM gehad, waardoor ALLE contracten bij hen weg gaan, en naar een nieuwe LM gaan. vandaar dat ik ook toch maar de kapjes van de koplampen vervang door nieuwe.

Het is van collegas bekend dat ze idd zo precies de auto nakijken.
Heb al gehoord van betalen voor een kras die 1mm langer was dan toegestaan volgens de documenten.
Professionele interieur reiniging op kosten van de (ex)berijder omdat er vlekken in de bekleding zouden zitten
Het probleem is: vele beschuldigingen waren volgens berijders niet eens waar, en sommigen zijn na veel getouwtrek ook afgedaan met: voor deze keer zien we het door de vingers (vanuit LM).

Mijn auto is heel netjes gelukkig, en ga ook van alle panelen en interieur delen fotos maken voor ik hem inlever, ik heb geen zin in discussie!!!!
En dat is dus ook de reden dat ik de kapjes vervang... straks zien ze het, en rekenen ze de hoofdprijs voor het vervangen er van! Nu kost het me dik 25 euro...

het is triest... maar het is even niet anders!
 

Tuulster

Forumguru
Mijn god wat een vreselijk beroerde service en een dramatische klantvriendelijkheid. maar als ik het goed begrijp is de Lm er al met kop en staart uitgetrapt........

Sjonge jonge wat een zegening is die van mij dan!
 

BadBert

Forumguru
Inderdaad...
Er waren in het verleden bij meerdere (lees als: VEEL) collega's wat problemen met de LM, vooral bij schades en andere service gerelateerde dingen waarbij actie, reactie of vergoeding vanuit de LM of hun verzekering nodig was.
Ons wagenparkbeheer was dit beu, en het bleek niet mogelijk hier normaal met de LM over te communiceren.
Dus heeft ons wagenparkbeheer elke lease auto die vernieuwd werd, bij een andere LM ondergebracht.
De LM heeft het zelf veroorzaakt, maar kan er niet tegen, en staat nu eigenlijk als een klein kind te stampvoeten... hahahahah

Helaas betekent dat voor de rijders die NU nog bij die LM zitten, dat ze met erg strenge afhandeling van ALLE regels zitten.... waaronder dus ikzelf. Gelukkig zijn het er (als ik het goed begrijp) niet veel meer, nog slechts enkelen.

Bovenstaande was overigens ook de reden dat ik helaas in 2015 geen nieuwe lease auto heb gekregen zodat ik voordeliger uit kwam met bijtelling, want dan hadden ze bij de huidige LM moeten blijven, en dat wilden ze absoluut niet!
 

Tuulster

Forumguru
Ach dit soort LM werkt zichzelf vanzelf uit de markt...... Zo een klantbehandeling is echt niet meer van deze tijd.
 

edero

Forumguru
Maar als ik lees dat er 'VEEL' collega's waren met problemen, dan is er waarschijnlijk ook veel geclaimd bij de LM, en is op een gegeven moment de koek op, zodat het beleid wordt aangepast.
Laten we wel zijn, niet elke leaserijder behandelt zijn bolide als een heilige koe.

Maar dit is puur mijn mening hoor, en ik weet natuurlijk absoluut niet hoe de vork verder in de steel zit.
 

BadBert

Forumguru
het ging in dit geval hoofdzakelijk om onderhoud/vervanging van onderdelen.
Hetgeen voor ons wagenparkbeheer de doorslag gaf waren onderhouds zaken waarbij de LM niet wilde dat onderdelen vervangen mochten worden, en de garage zei dat dit wel MOEST. LM zei doodleuk: wij vinden van niet.

Ons wagenparkbeheer zegt: als de garage zegt dat het moet, moet het. Evt zelfs voor veiligheid (case bekend bij ons van schijven en blokken).

Kan best zijn dat een LM zegt: de koek is op, maar de LM heeft ook verplichtingen, hadden ze maar geen LM moeten worden ;)

Ook was ondertussen door omstandigheden een aantal rijders bij andere LM (aantrekkelijkere voorwaarden en prijzen bij een paar nieuwe auto's) en daar is de ervaring veel positiever, en vandaar ook de complete overstap :)

maar goed, ik hoef niemand te verdedigen.... ik wil gewoon de auto 100% netjes inleveren zodat IK geen "gezeur" krijg bij de inname van de auto :) daar ging het eigenlijk om hier hahahaha
 

edero

Forumguru
Ja hoor duidelijk, ik begrijp de hele strekking, en het helemaal met je eens ;).
Als het op zo'n bureaucratische manier moet dan zou ik ook zeggen, Toedeloe :tongue: voor jou 10 anderen !
En ik zou de auto ook 100% netjes inleveren, desnoods met extra kosten zodat ik in ieder geval weet dat het aan mij niet kan liggen en mij niets te verwijten valt.

Ben wel net als @RefleCs benieuwd welke LM dit betreft ( Maar of dat gezegd mag worden...:pieker:)
 

BadBert

Forumguru
Precies hoe ik er over denk dus! Heb tijdens het rijden (bijna 180000km lang dus) de auto ook altijd netjes gehouden, geen schade gereden die mijn schuld was (waar de verzekering van de LM dus voor zou moeten betalen), en altijd van binnen en buiten netjes gepoetst :) dus ik ga hem goed nakijken voor ik hem inlever, en alles wat ik vind waarvan ik zeg: dat hoort niet, dat fix ik (zoals de kapjes van de lampen dus). Voor ons gezin is het gewoon "onze" auto, en zo behandelen we hem dus ook.

Ga hier openbaar niet zeggen welke LM het is, want andere bedrijven hebben er alleen maar positieve ervaringen mee... (vriend van me werkt ergens die ook hun auto's bij die LM hebben) het kan dus makkelijk zijn dat er ooit eens vanuit ons wagenparkbeheer of een berijder een soort "frustratie" heeft getriggerd, en dit alleen maar erger is geworden. Is vaak iets wat een verhaal heeft aan beide kanten, ik hoor natuurlijk alleen het verhaal vanuit ons wagenparkbeheer en collega's, nooit vanuit de LM ;)
 
Bovenaan Onderaan