Afdekplaatje verwijderen

newwolf84

Forumguru
Goedemiddag allemaal,

Iemand enig idee hoe ik dat zwarte afdekplaatje naast de uitlaat kan verwijderen ?
Heb er al aan zitten trekken en doen maar er gebeurd niets, of ik trek te zacht..

Iemand een tip hoe deze makkelijk verwijderd kan worden ?

Dit bedoel ik:

14e1n4k.jpg

s-line

Forumguru
Moet je die er niet uit snijden? Volgens mij wel. En anders even onder de auto kruipen en kijken of er misschien aan de binnenkant een schroefje zit ofzo iets.

newwolf84

Forumguru
Zit geen schroef of wat dan ook, het lijkt wel het het geklemd zit. Heb gevoeld en gekeken maar kon er weinig beweging in krijgen, ja tot het punt dat ik dacht van laat ik nu maar stoppen want anders gaat het breken.

Cordoba

Forumguru
Misschien dat @Joske het terug kan vinden in ETKA (als het een los onderdeel is, moet het loskunnen). Er zal wel geen handleiding zijn voor dit geval, mogelijk dat er ergens een deel van het opvulplaatje verend is uitgevoerd, en er ergens een nokje achter een randje valt of iets dergelijks. Ik weet niet of je een spiegeltje op een stokje hebt (zeg maar zo'n tandartsspiegeltje, maar dan wat grotere uitvoering, meer vergelijkbaar met wat bijv. gebruikt wordt om een bominspectie onder voertuigen te doen, die een zwaar bewaakt complex op willen).

newwolf84

Forumguru
Het lijkt er idd op dat er nok achter een rand valt maar crisis wat kun je daar lastig bij. Misschien dat Etka uitkomst biedt

Gewoon naar beneden weg trekken ? Kan niet precies zien hoe het zit nl

Cordoba

Forumguru
Misschien moet je 'm wel in de rijrichting duwen. Probeer eens of je ergens in de rand iets van een nokje kunt zien/voelen (wel bij koude motor/uitlaat).

Edit: ik zie dat Monteurtje als antwoord heeft gegeven, en die zal dit beslist beter weten dan ik.

newwolf84

Forumguru
Net even gevoeld maar aan de bovenkant voel je wat nokjes(nokken) zitten en dan ook naar beneden toe. Beneden kun je het deel wat op en neer bewegen maar aan de bovenkant zit het loei vast.

Misschien morgen maar eens proberen wat meer ruimte te creëren door hem aan de achterkant wat op te krikken.

Edit:

Net even met de iphone een foto proberen te maken en het lijken idd nokjes te zijn die de boel vasthouden.

24b93xc.jpg

2q16tyt.jpg

Laatst bewerkt:

Joske

Forumguru
gewoon lap op geven ;)

was bij mijn O2 ook zo, voor uitlaatsierstuk te kunnen monteren, ligt hier nog ergens in mijn garage :)

newwolf84

Forumguru
Dat is me idd nu wel duidelijk...vanmiddag toen ik er mee bezig wilde was helaas mijn batterij op. Moest dus een groot gedeelte op de tast doen. Morgenvroeg voor de regen aan maar eens proberen te kijken of het dan lukt.

Berry1912

Forumguru
Waar heb je dat uitlaatstuk gekocht...

Ziet er netjes uit
Ik weet zo ff niet het bestelnummer maar ik weet dat er twee type's zijn. één die gelast moet worden en één met een klem. Ik had de klemversie van @Joske overgenomen. Originele eindpijp moet wel worden afgezaagd. Rond de 50/52mm vanaf de ophangstaaf naar achter toe.

Bovenaan Onderaan