Afdichting gat tussen achterstoelen Yeti

TamRex

Actief lid
Als de middelste achterstoel naar beneden geklapt is ontstaat er een gat naar de bagageruimte. Is hier een afdichtingsscherm voor ?

corsaar

Senior Member
Volgens mijn dealer is daar geen oplossing voor.
Zelf maar iets maken werd er gezegd.
Maar ik zoek nog even verder.

TamRex

Actief lid
Ja raar gat !
Er is wel een ander zeil of doek om de bagageruimte af te schermen als de stoelen opgeklapt staan, staat in een folder. Maar dit is niet helemaal duidelijk.

OuweHippie

Senior Member
Zelfklevend klittenband bij de HEMA kopen en bij de LIDL liggen regelmatig rollen van dat stof wat men in een hoop kofferbakken aantreft en voor <€ 5,= ben je klaar.

Ja, wij NL'ers zijn zuinig.

Koop op de markt 'n dik stuk schuim maak het op maat bekleed het met stof wat bij het interieur past en stop het er tussen !
Of laat het maken bij een meubelstoffeerder!

corsaar

Senior Member
Ik heb geprobeerd het gat dicht te maken met zelfklevend klitterband
niet fraai de stof het lubberd te veel. In de grijze bak ermee.
Bij een volgende poging moet ik een stukje MDF of triplex gebruiken.
Om het geheel wat steviger te maken, het moet natuurlijk wel
perfect in het interieur passen. Het moet niet waarneembaar zijn dat
het door beun de haas gemaakt is.

TamRex

Actief lid
Let op, maak het niet te zwaar (MDF). Bij een noodstop kan die 'plank' gevaarlijk worden.

Bestaat er een afscherming voor de ruimte tussen de opgeklapte achterbank en de z.g. hoedenplank? Dit is ook een gat!

wimv

Actief lid
@corsaar: tempex misschien een idee ? Uiterst licht en toch makkelijk te bekleden denk ik.

TamRex

Actief lid
Beste corsaar misschien een idee !

Als jij nou echt een hele mooie maakt (lekker strak), maak er dan 2 of 3 of meer.
Ik wil er dan wel 1 overnemen !

Leuke handel hahaha, jij doet 'e werk, ik had het idee.
Over mijn honorarium praten we nog (komen wij ook wel uit).

corsaar

Senior Member
Heel slim Tamrex, weet wat dat logo,tje van mij inhoud.
Dit is een afbeelding van de denker.
Dan moet ik dat wijzigen in de uitvoerder.

TamRex

Actief lid
Ja je kunt ook niet altijd blijven denken, je moet ook es wat doen! hahaha

Als ik m'n autootje heb maak ik eerst een tocht rond het IJsselmeer (broer woont in Hoorn), alvorens wij naar Oostenrijk gaan, kan ik mooi meteen het tussenschotje komen ophalen !!!!????

TamRex

Actief lid
Ja de kofferruimte afdekking staat ergens in de folder met een zeer onduidelijke foto er bij.
Volgens mij betreft dit een afdekking voor als de achterbank (geheel of gedeeltelijk) is opgeklapt !? maar zeker niet voor het gat (tussen bagageruimte en cabine) dat ontstaat als je de middelste achterbank als armleuning gebruikt.

wimv

Actief lid
@corsaar: en heeft de denker nog iets kunnen uitvoeren ? Ik krijg binnenkort m'n Yeti en ben benieuwd. De middelste rugleuning is natuurlijk een perfecte armsteun voor de gasten achterin plus het feit dat je ze uitstekend zo uit elkaar kunt houden. Maar ja, dat gat he .....:ahum:

Wim

corsaar

Senior Member
De denker denkt te veel en doet te weinig.
Na de vorige mislukking heb ik last van een blokkade.
Ik hou niet van freubelen, het moet een mooie oplossing worden passend
bij het slijlvolle interieur van mijn Yeti.
Maar binnenkort krijg jij je Yeti en dan kan je meedenken.
Ik mis je specificaties nog in je handtekening.

Bovenaan Onderaan