Afgebroken deurhandle (binnenzijde)

MadDog2K

Actief lid
Verbazing alom bij mij : ik zet een nicht van mij zondag af bij haar huis, en deze wou de deur open doen om uit te stappen.... heeft ze de handle van de deur afgebroken in haar handen!

Nu rijd ik altijd met de optie dat dat deuren op slot gaan als je gaat rijden, en bij 1 keer aan de handle trekken blijft de deur dan dicht. Pas bij de 2e keer gaat deze open. Dit zal er ongetwijfeld mee te maken gehad hebben, maar dan nog zou een vrouw (verre van gespierd) dit toch niet moeten kunnen afbreken ??

Ben benieuwd wat dit kost, want de dealer had het nog nooit meegemaakt.

MadDog2K

Actief lid
Nee, d'r zit echt maar weinig power in :)

Daarom verbaasde het me ook zo.
Maar toch niet gezond dat het dan zo 'simpel' breekt.

ACAVITO

Nieuw lid
Dag MadDog2K,

Mijn deurhendel van de linker-achterportier brak vorig jaar af, bij mijn zwager.
De deurhandel vervangen van de linker achterdeur kost ongeveer 90 Euro. (Hiervan is ongeveer 40 aan materiaalkosten). De deurhandel zit in een unit met de luidspreker geintegreerd en de gehele unit moet worden vervangen.

Triest dat je dit gebeurd, ik dacht dat het aan mijn zwager lag, maar dat is dus niet waar...sterkte ermee!

EdK

Forumguru
Even kijken of er in de breuk al oude breuksporen inzitten !!
Meestal te herkennen door dat dit iets glad is tov de nieuwe breuk !!
Zou gewoon een garantiegevalletje moeten zijn !! Dit mag niet voorkomen en nichtje of neefje had een leuke snijwond er aan kunnen overhouden.

Pim

Lid
leuke snijwond? Als ie bij de eerste keer afbreekt en je moet twee keer trekken (lockfunctie aan), dan kom je er dus mooi niet uit in een noodsituatie, en dat is ook net het moment dat je er waarschijnlijk iets harder aan trekt dan normaal.
Bloedlink dus.....

Fabia

† In Memoriam
Daarom hou ik helemaal niet van dat soort functies. Mijn deuren blijven gaan niet op slot tijdens rijden, ik wil ten aller tijden mijn auto kunnen verlaten.

TL@

Forumguru
Daarom hou ik helemaal niet van dat soort functies. Mijn deuren blijven gaan niet op slot tijdens rijden, ik wil ten aller tijden mijn auto kunnen verlaten.

Als je een ongeluk hebt, dan gaan de deuren vanzelf terug open. Ik activeer die functie toch onmiddelijk hoor.

Bovenaan Onderaan