Afhalen wagen

bouwdirk

Senior Member
Dinsdag is het dan eindelijk zover. M'n oude Peugeot partner gaan wisselen voor de rapid spaceback. Op de katten na loopt iedereen hier vol ongeduld rond. Dus het word gewoon een gezins uitstapje.

Maaaaar.... In al onze euforie zijn er misschien nog zaken waar ik moet op letten bij de aflevering?

Gewoon genieten. wij hebben ruim anderhalf uur uitLeg gekregen toen wij vorig jaar onze spaceback gingen ophalen. Was voor mij echt geweldig moment om zoveel nieuws te ontdekken in een auto. Mijn vorige kwam uit 2002 dus het was een geweldige overgang.

Laatst bewerkt:

Noord26

Forumguru
Enigste is er even op Letten dat alle gekozen opties er daadwerkelijk op zitten.

En.. Genieten!

B.Stuurder

Forumguru
Ja, en dan naar huis, op het verkeer letten en niet op alle nieuwe knopjes en dan lekker voor de deur nog twee uur of langer alle mogelijkheden verkennen. :jaja:

leon-cupra

Forumguru
Eerst even rond de wagen lopen en zien of er geen krassen op staan door transport ofzo, want eens je buiten rijdt, heb je niet meer te klagen over krassen.

Maar uiteraard: vooral genieten.

Bij ons thuis kocht mijn vader regelmatig nieuwe wagens. Was ook telkens met het hele gezin erachter en dan gaan showen aan heel de familie :D
Nu, met mijn egen gezin is het net omgekeerd. Mag er telkens zelf alleen achter(auto's interesseren mijn vriendin absoluut niet):pieker:

Xander

Senior Member
Bij mij was het een rondje om de auto, opties controleren, betalen en rijden maar. Na 15 minuten was ik weer onderweg, ideaal.

Skoda-MAN

Forumguru
Vooral kenteken controleren op naam en adres juist geschreven is en dat de goede kentekenplaten op de auto zitten.
Auto compleet, zonder schade en vlekken in bekleding en alle boekjes en papieren.

En dan genieten van de rest van de show en wegrijden :bloemen:

ertromp

Forumguru
Ik sluit me geheel bij de voorgangers aan: e.e.a controleren en GENIETEN!
Post wat foto's van je nieuwe ride volgende week

bouwdirk

Senior Member
Juist,

De opties controleren, had ik totaal al niet meer aan gedacht. Straks de bestelbon terug afdrukken.

Foto's volgen zeker.

Cordoba

Forumguru
Vooral kenteken controleren op naam en adres juist geschreven is en dat de goede kentekenplaten op de auto zitten.

Naam en adres komen volgens mij via koppeling persoonsregister dus in NL kan dat niet fout, ik weet niet hoe dat in Belgie geregeld is (waar de TS woont). En met juiste kentekenplaten, bedoel je dat er soms kenteken van verschillende nieuwe auto's bij de dealer verwisseld worden? :shocked:

Ik heb niets toe te voegen aan bovenstaande reacties, maar inderdaad checken of alle opties er op zitten en checken of er geen schade is, of dat de poetser geen hologrammen in de lak heeft gezet. (dat kun je het beste buiten voor de deur van de garage doen, dan heb je beter licht)

Ron Kooi

Nieuw lid
Vooral genieten van de auto!! (Maar dat hebben andere ook al geschreven.) Ik ben ook een gelukkige bezitter van een Rapid Spaceback en ik geniet elke rit weer van deze geweldige auto. Zeker na de optimalisering van het motormanagement. Toch dik 51 paardjes extra wakker geschud. Ze zijn namelijk gewoon in de motor aanwezig, maar worden door de fabriek in slaap gehouden door de software... Van 86 naar 137 pk!!!

leon-cupra

Forumguru
No offence, maar wat kan je in anderhalf uur allemaal aan een Rapid uitleggen?
Infotainment, cruise controle, boordcumputer, airco, ... Veel om uit me leggen. Heb zelf nog Nissan pixo's afgeleverd, daar zit nu helemaal niets op (zelfs geen centrale vergrendeling) en de uitleg van de wagen ben je ook al snel een half uur kwijt. Al was het maar de uitleg om de motorkap, de tankklep, ... te openen.

Noord26

Forumguru
Kijk even op het SuperB topic, van de kleine irritaties. Die toch soms wat groter zijn. :laugh:
Staat dat topic ergens bij S3?

Onze bolide geeft na 160Dkm idd nog geen kraakje. De vorige F2 ook nooit iets horen rammelen.

Maar dat was nog in de periode dat ze er nog echte Skoda's gefabriceerd werden die beter waren als VW voor duidelijk minder geld. Is inmiddels wel anders met de S3 (en O3).

Bovenaan Onderaan