Afmeting dakkoffer?

Beste forum-leden,

Mogelijk staat deze vraag al ergens, maar is erg lastig te vinden met mijn telefoontje.

Ik ben opzoek naar een dakkoffer, had er 1 gevonden en stond op het punt deze te bestellen.

Lengte? 1.92.. Toch nog even met een meetlint op het dak van de auto om te kijken hoe dat uitkomt. Niet dus!

Die antenne zit in de weg, en sowieso was 1.92m wel wat aan de lange kant geweest. Ik wil niet dat die aan voor en achterkant uit zou stelen.

Maargoed, antenne is dus het opstakel. Iemand ervaring? Dakkoffer van 1.30m doen dan?

Graag hoor ik jullie advies!

ghostbuster

Nieuw lid
Gaat het om een dakkoffer of om een skibox,
ik heb zelf een dakkoffer van 480 liter inhoud( halffords type ) op mijn megane zitten ( 02 inbestelling ) als ik deze plaats op het dak dan zit de voorkant koffer gelijk met bovenkant vooruit
en de achterkant komt net tegen de antenne aan,
daar de antenne flexibel is dit geen probleem ook geen verstoring ontvangst

mijn inziens moet het gewoon goed passen dus

Maar hoelang is dat ding dan? Aan aantal liters heb ik niet zoveel (zal zo even op halfords kijken) tevens is mijn antenne een vinnetje met daarom een hard pennetje (die zorgt voor het probleem.

ghostbuster

Nieuw lid
Buitenmaat: 196 x 78
hoe hoog is je antenne dan want je dakreling zit al 10cm boven je dak, dan nog eens je draagbeugel is ook nog eens een 6cm
dan moet je toch zonder problemen boven komen lijkt me
ik heb deze http://images8.images-speurders.nl/images/51/5132/51328668_1.jpg

en ziet het eruit
15824-1.jpg

ghostbuster

Nieuw lid
die zogenoemde sharkvin is 8cm hoog maximaal dus volgens mij moet dit gewoon passen daar de bodem dakkoffer tussen de 15 en 20cm boven je daklijn zit

Dak totaal is 1.92m van voorraam tot antennte 1.60m en de hoogte van de antenne is 22cm. Daar komt die dakkoffer nooit bovenuit. Zal dus iets tussen de 1.50 - 1.60m gaan zoeken

Ik hoop dat het gelukt is, moest het even met de telefoon doen.

Bijlagen

• IMG00441-20110920-1035.jpg
    IMG00441-20110920-1035.jpg
    81,7 KB · Weergaven: 75
Heb een hapro carver 4.5 antra 390 liter met masterfit gezien met een lengte van 1.45m. Ideaal lijkt me dus :d

ghostbuster

Nieuw lid
gave antenne wel:super: als ik het zo zie kan je de draagbeugel een paar centimeter naar vorenschuiven, dan past de koffer erop en komt deze net met zijn kont tegen de spriet aan,
de spriet zal dan een weinig naar achter gebogen staan maar deze is immers flexibel, je ontvangst blijft goed.

EdK

Forumguru
Is de spriet niet afschroefbaar en dus te vervangen voor een kortere spriet ?

Loopt hier op forum een heel lang topic over korte antenne sprietjes die bv bij peugeot gekocht zijn

ghostbuster

Nieuw lid
heb de koffer ff opgemeten ben nu thuis namelijk
de 480 liter uitvoering van halfords is 164 lang dus die zou wel passen

ghostbuster

Nieuw lid
ja en qua inhoud net zo groot als de kofferbak van mijn huidige megane
heb even voor je zitten zoeken
Buitenmaat: 165 x 95 cm.
Modern en aerodynamisch design
Easy snap bevestiging
Centrale vergrendeling