Afmetingen kofferbak

JoostE

Nieuw lid
Hallo!

Gisteren een Skoda Octavia 5e5 gekocht bij een dealer. We mogen hem volgende week ophalen. Omdat we een hond hebben wou ik ook meteen een autobench bestellen voor in de kofferbak.

Maar tot mijn verbazing kan ik nergens de afmetingen van de kofferbak vinden. Overal staat het in liters aangegeven, maar lengte en breedte is niet te vinden. Kunnen jullie me helpen?

Alvast bedankt!

JoostE

Nieuw lid
Bedankt voor je snelle reactie! Betekent dit dat de kofferbak overal op zijn minst 1.01 breed is, en 1.05 lang?

JoostE

Nieuw lid
Wat betekent dat ten opzichte van een grote bench in de kofferbak? Zijn dit maten waar ik mee kan rekenen?

Excuus voor de wellicht domme vraag, maar ben niet zon auto kenner :)

ertromp

Forumguru
Wat zijn de afmetingen van je bench boven en onder het dekzeil?
Dan kun je zelf mijnsinziens beoordelen of het past

ertromp

Forumguru
Zelf zou ik Googlen op auto en bench en dan kom je bijvoorbeeld bij zoiets uit:

En welk hondenras moet er in. Maakt nogal verschil of er een Deense Dog of Chihuahua in moet

Laatst bewerkt:

JoostE

Nieuw lid
Bedankt voor je reactie! Ik realiseer me nu dat het dekzijl dat schuif ding in de achterbak is :')

Het is ongeveer maatje Duitse herder dus zat aan een van deze te denken: https://www.autobench.nl/service/autokiezer/Skoda/Ocatavia-Combi/2015---Heden/409/72/

Ben vooral nog aan het kijken hoe veel ruimte ik nog over houdt voor wat spulletjes naast de bench :) en of ik meer een langwerpige wil of een vierkante.

Denk dat de afmetingen van het dekzijl wel veilig zijn om mee te rekenen. Moet ik alleen nog achter de hoogte zien te komen, misschien ook maar even de dealer bellen. Maar denk dat het dijkzijl er hoe dan ook uit moet.

JoostE

Nieuw lid
Ziet er goed uit @kwillems

Ik verwacht dat onze hond er veel baat bij gaat hebben goed geborgen te zitten en niet alles om zich heen mee kan krijgen. Dus denk dat het toch een bench wordt. Anders was dit zeker een goede optie geweest!

Bovenaan Onderaan