Afneembare trekhaak O2

Karstieman

Forumguru
Weet iemand toevallig wat een afneembare Skoda trekhaak bij de dealer kost ? ( incl / excl montage )
Ik vind 't nergens terug helaas...

deusjevo

Forumguru
Ik kan ook lezen hoor.... :xyxthumbs:

Handig ter lering en vergelijk, had vaste daarom ook bold gemaakt.

Sparkie

Forumguru
Ik kon mooi 720 euro voor mijn vaste trekhaak aftikken bij de leasemaatschappij. Dit terwijl ik een offerte van de dealer had meegestuurd waar 570 euro op vermeld stond. Maar omdat onze wagenparkbeheerder zo vreselijk laks is dat ze alle rekeningen die van de LM binnenkomen een-op-een doorbelasten aan de berijders ben ik dus mooi de Sjaak. Appeleren helpt weinig en ze wordt al een beetje moe van mij met al mijn vragen en opmerkingen over de leaseauto.

Karstieman

Forumguru
Bedankt voor de info guys.

Het is helaas een hoop geld.
Voor de volledigheid: de dealer heeft even met me meegekeken en het merk dat Skoda hanteert is 'Westfalia'.

Greenarctic

Donateur
Ik heb de trekhaak ook via de dealer laten doen. Vond de 815 prijzig maar daarvoor kreeg ik de kentekenplaat en de verloopstekker 7-13 erbij. Alleen bij de aflevering stond er 840 op. Motivatie de extra plaat en de stekker. Na een korte discussie de 25 teruggekregen. Trekhaak is Westfalia en werkt perfect. Maar het is een stevig bedrag dat klopt.

Karstieman

Forumguru
Nog een laatste vraagje over de afneembare trekhaak van Westfalia (die je bij de Skoda dealer krijgt): Wordt er nog een stuk bumper weggesneden bij de modellen van 2004> <tot de facelift

hemi24

Forumguru
Helaas, niet correct: bij de O2 modellen voor de facelift wordt er wel degelijk een stuk uit het onderste deel (zwart kunststof) van de bumper gesneden, anders krijg je de stekkerdoos namelijk niet weggeklapt...
Echter zie je hier niets van omdat dit het horizontale deel is, dus je moet echt onder de auto kijken.
De bumper bij de faceliftmodellen is totaal anders en in kleur gespoten tot helemaal onderaan.

De af-fabriek trekhaken (niet leverbaar in NL/via Pon) zijn niet van Westfalia maar van Prof Svar. In NL wordt als afneembare haak in het algemeen de Westfalia gemonteerd.
Hou er wel rekening mee, dat je kan op raken van verkeersdrempels wel aanzienlijk verhoogt zonder hulpveren!!!

Bovenaan Onderaan