afneembare trekhaak onder Scout

JVL

Nieuw lid
Dag iedereen,

Ik overweeg zeer sterk om een Octavia Scout te bestellen. Heeft hier iemand de afneembare trekhaak die je af-fabriek kan bestellen op zijn Scout? Is die wat netjes geplaatst en zie je er iets van als de haak eraf is?
Let wel, het gaat om een Belgische wagen, ik weet niet of dit iets uitmaakt. Een foto zou misschien wel handig zijn.

Jurgen

Jokie

Nieuw lid
Goeiedag,

Ik rijd met een Octavia II break 4x4, maar niet de scout en als ik me niet vergis is het systeem hetzelfde. Wanneer de trekhaak er niet aanhangt, kun je het haast niet zien. Alles zit netjes weggewerkt onder/achter de bumper. Het enige dat je nog wat ziet is de stekkerdoos want die zit onder de bumper uiteraard. Hij is wel zover naar achter (dus onder de koffer) geplaatst dat je er ook moet op letten om het te zien zitten. Ik heb hem er achteraf bij laten steken (ongeveer 2 maanden later) en het resultaat is piekfijn, maar iets duurder. Had ik het op voorhand geweten, ik had hem er af-fabriek laten opzetten.
In de reservewiel-kit is er een uitsparing om die trekhaak in te bewaren, dus hij past perfect onder de koffermat wanneer hij er niet moet opzitten.

groeten,

Jochen

Vacaro

Senior Member
Ik heb ook de O2 4X4 met afneembare trekhaak, wel af fabriek genomen, en als haak er niet op zit is er niks te zien. De contactdoos plooi je weg achter de bumper en verdwijnt dus volledig uit zicht. De haak koppel je los en leg je inderdaad in een kit in het reservewiel,waar ook de krik,wielsleutel en safetyboutsleutel bij aluvelgen, verloopstekker 7-polig-->13-polig een plaatsje hebben. Enige probleem is dat hoogte niet is aangepas aan de veranderde wagenhoogte en een aanhangwagen dus iets achterover helt. Bij de gewone O2 4x4 is da 2,5cm bij Scout is da 4cm dacht ik. Is Belgische wagen.

skodaboy

Forumguru
Ik heb ook de O2 4X4 met afneembare trekhaak, wel af fabriek genomen, en als haak er niet op zit is er niks te zien. De contactdoos plooi je weg achter de bumper en verdwijnt dus volledig uit zicht. De haak koppel je los en leg je inderdaad in een kit in het reservewiel,waar ook de krik,wielsleutel en safetyboutsleutel bij aluvelgen, verloopstekker 7-polig-->13-polig een plaatsje hebben. Enige probleem is dat hoogte niet is aangepas aan de veranderde wagenhoogte en een aanhangwagen dus iets achterover helt. Bij de gewone O2 4x4 is da 2,5cm bij Scout is da 4cm dacht ik. Is Belgische wagen.

op mijn 02 4X4 staat ook de afneembare trekhaak af fabriek.
er is idd niets te zien als de bol en de verloopstekker eraf zijn. :xyxthumbs:
en zoals skoda4X4 al zei een aanhangwagen helt idd wat achterover omdat de 4X4 en scout wat hoger op zijn "poten" staat. ;)

Bovenaan Onderaan