Afscheid Octavia

HBos

Lid
Beste Lezers,

Na een jaar met plezier met de Octavia gereden te hebben, toch weer de stap gemaakt naar BMW: een 320i met 8-traps automaat.
Ik ga dus afscheid nemen van dit leuke forum.
BMW1 - kopie.jpg
Ik wens jullie veel plezier met jullie Skoda, wellicht tot een andere keer.
Hans.
P1010617.jpg

Pendragon

Donateur
Veel plezier met je nieuwe auto Hans! Wel blijven rijden als een Skoda rijder he en geen typische BMW rijder worden...:)

Pendragon

Donateur
Je kunt idd rustig rijden met een BMW, maar mijn ervaring met BMW bestuurders is helaas dat het vaak pikkies zijn, vandaar mijn opmerking.

RayDelft

Forumguru
Ik hoop dat je qua rijstijl de beschaafdheid en bescheidenheid handhaaft die Skodarijders kenmerkt :laugh:
Gefeliciteerd met je overigens prachtige BMW. Het is weliswaar geen Skoda, maar het is je vergeven. Het is immers crisis.

peperskoda

Forumguru
Prachtige auto, die nieuwe 3. Veel plezier daarmee, hopen dat je er net zoveel plezier aan beleefd als aan je Octavia.

VEEJAY

Forumguru
Mooie auto hoor, ik zou hem best wel in het blauw willen!
Laat nog even een bericht achter wat jij vind dat deze BMW zeker beter doet dan een Octavia (rijden/praktische zaken etc.).

HBos

Lid
De BMW is voor een aantal zaken moeilijk te vergelijken, het is immers een totaal andere auto met een ander prijskaartje, maar ik zal een poging wagen:
- Wat inzetbaarheid betreft is de Skoda niet te kloppen met die enorme bagageruimte, in de grote vakantie dus een box op het dak! (daar gaat je snelheid)
- De ruimte op de achterbank is bij de BMW iets groter, was wel een must met opgroeiende kinderen.
- Het verbruik zal voor de Skoda (1.2) in de praktijk iets lager uitvallen, alhoewel het theoretische verbruik gelijkwaardig is.
- De BMW heeft een stuk meer PK's en het goede onderstel kan dit ook goed handelen. De 1.2 van de Skoda voldeed uitstekend en wat mij betreft was deze motor voor dit onderstel goed genoeg (daar zal wel niet iedereen het mee eens zijn denk ik:D.
- de DSG van Skoda is best goed, maar niet te vergelijken met de 8-traps automaat van BMW, veel soepeler en reageert veel sneller.
- Wat comfort betreft is de BMW beter, stiller en uitstekende (sport)stoelen, vering is ook zeer comfortabel en niet stug zoals je wellicht zal verwachten voor BMW. Ik vond de Skoda trouwens ook een goede wegligging hebben, en niet zoals door andere beweerd zijwindgevoelig o.i.d.
- Het algehele "kwaliteits" gevoel is anders, dat blijft toch trekken, ik heb hiervoor ook een paar keer BMW gereden vandaar.
Groet,
Hans

Bovenaan Onderaan