Afscheid Skoda Octavia: Rondje Europa

DUURTESTGARAGE EXTRA AutoWeek nr. 6 (8-15 februari 2006)

Met de muziek mee

Hoeveel muziek er exact in onze duurtest-Skoda zit? Moeilijk te zeggen, maar tijdens een trip langs een aantal belangrijke plekken uit de muziekhistorie weet de Octavia een aardig partijtje mee te blazen. Wanklanken hebben we niet gehoord.

Ik ging er vanuit dat iemand in de omgeving wel abonnee is en het je even kan lenen en je het vast kon reserveren. (doe ik meetstal ook)
Volgende week staat er een 4x4 wintertest in o.a. Skoda O2 Combi 2.0 FSI 4x4.

Eindoordeel: Winnaartje!

Duurtest-Skoda

Een kraakje in het dashboard voor, het gemis van een wisser achter en het ontbreken van een zesde versnelling, waardoor de auto een wat luidruchtige indruk geeft.
Dat is wat we hebben aan te merken na een halve ton dieselen per O2 (1.9 TDI).
Die de laatste twee dingen zijn heel eenvoudig te ondervangen door de juiste optiekeuze te maken als je de auto bestelt.
U heeft gelijk, het zijn bitter, bitter weinig op-en aanmerkingen.
De nieuwe Skoda O2 blijft ons bij als een betrouwbare, heerlijke relaxte. Ruime allemansvriend.
Voor de hand liggende bediening, geen gekke dingen gewoon goed.
Van het interieur gaan we niet uit ons dak, nee, maar deze auto klopt simpelweg en hij zit goed in elkaar.
Aanrader.

Rest van het artikel is 3x niks is meer een reisverslag, zeker niet kopen.

ougie

Forumguru
Nou, niks mis mee met Skoda. Als ze de mijne mee hadden genomen hadden ze alleen het gemis van een ruitenwisser achter gehad.

Henny

Actief lid
Ik ken niemand met Autoweek, maar kijk hem wel eens in in de winkel.
Misschien handig om erbij te zetten dat het een citaat van een AW artikel is ...

</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Misschien handig om erbij te zetten dat het een citaat van een AW artikel is ...

[/ QUOTE ]

Als ik op 03/02/2006 iets schrijf over: nr. 6 (8-15 februari 2006) lijkt het mij vrij duidelijk dat ik ook niet het gehele artikel kan weten!

Oh ja, dit is ook nog niet bekend: Volgende week staat er een 4x4 wintertest in o.a. Skoda O2 Combi 2.0 FSI 4x4.

Misschien is dit wel interessant, ik heb helaas geen idee.
Ik zou ‘m niet kopen kost ping, ping.
En eh, werk niet bij/voor AutoWeek en heb ook geen aandelen in AW!

Henny

Actief lid

Als ik op 03/02/2006 iets schrijf over: nr. 6 (8-15 februari 2006) lijkt het mij vrij duidelijk dat ik ook niet het gehele artikel kan weten!

[/ QUOTE ]

Het gaat me ook niet om het hele artikel, maar de titel begint met grote letters met DUURTESTGARAGE EXTRA .
Dat bedoel ik, dat is iets dat mij totaal niks zegt en dan zag ik er niet direct aan af dat het om een artikel in Autoweek ging.
Enne ik koop hem niet, omdat ik weinig interesse heb in een 4x4 en over het algemeen in Autoweek. Verder ben ik bovendien al abonnee van een ander autoblad. Is er iets heel speciaals over iets dat me interesseert, dan koop ik hem natuurlijk wel... Zoals de special over de Octavia.

LenK

Forumguru
Ze hadden de Octi uit elkaar moeten halen zoals ze wel eens doen bij AW
Was benieuwd of er dan wat negatiefs tevoorschijn was gekomen.

[/ QUOTE ]

Het gaat me ook niet om het hele artikel, maar de titel begint met grote letters met DUURTESTGARAGE EXTRA .
Dat bedoel ik, dat is iets dat mij totaal niks zegt en dan zag ik er niet direct aan af dat het om een artikel in Autoweek ging.
Enne ik koop hem niet, omdat ik weinig interesse heb in een 4x4 en over het algemeen in Autoweek. Verder ben ik bovendien al abonnee van een ander autoblad. Is er iets heel speciaals over iets dat me interesseert, dan koop ik hem natuurlijk wel... Zoals de special over de Octavia.

[/ QUOTE ]

Die hoofdletters heb ik zo gekopieerd van de AW site. Bovendien staat er achter de titel ook nog eens: AutoWeek!

Hier nog een keer: DUURTESTGARAGE EXTRA AutoWeek nr. 6 (8-15 februari 2006)

Het enige wat ik vergeten was is de link, maar die is later geplaatst.

Ik had eigenlijk verwacht wat L&amp;K schrijft dat ‘ie na de trip uit elkaar zou gaan, en nu bleek het ook nog eens om een diesel te gaan nog een tegenvaller, met véél te weinig kilometers voor een diesel.

Gelukkig krijg ik ‘m meestal gratiz doorgeschoven.

Maar goed, ik zal dergelijke berichten niet meer plaatsen. Iedereen blij! /forum/images/graemlins/yeah.gif

Ericpeeke

Actief lid
Oh ja, dit is ook nog niet bekend: Volgende week staat er een 4x4 wintertest in o.a. Skoda O2 Combi 2.0 FSI 4x4.

[/ QUOTE ]

Onderschat dit forum niet! /forum/images/graemlins/grin.gif

http://www.skodaforum.nl/forum/showflat.php?Cat=0&amp;Number=17992&amp;page=0&amp;view=collapsed&amp;sb=5&amp;o=&amp;fpart=1#17992

En dan post #19459... /forum/images/graemlins/wink.gif

[/ QUOTE ]

Op de Duitse editie staat al het een en ander over de vergelijkende 4x4 test: Sechs Allrad-Kombis im Vergleich. Twee winnaars: als je te veel geld hebt koop je een Audi A6 Quattro, de Octavia is bijna net zo goed voor de helft van de prijs. /forum/images/graemlins/super.gif

Henny

Actief lid
Je begrijpt het blijkbaar niet zo. Ik vind het juist leuk zoiets te lezen en ben daar zeker niet alleen in lijkt me,, alleen vind ik, met mijn bescheiden mening dan, dat je het iets duidelijker had kunnen schrijven, maar goed. Daar doet dat plakken en knippen niks aan af.
De titel zegt mij, als niet Autoweek lezer namelijk niks. Dan volgt met hoofdletters iets wat (voor mij) nog steeds niks te maken lijkt te hebben met de titel.
Later wordt het dan wel duidelijk ... /forum/images/graemlins/smile.gif
Maar wat mij betreft dus gewoon wel blijven plaatsen!

Ik heb het helemaal overgenomen van de site Hennie zie: http://www.autoweek.nl/magazineindex.php?DP=2006-2-11
Met aanvulling van AutoWeek nummer en datum leek/lijkt mij meer dan voldoende. /forum/images/graemlins/super.gif

Maar ik goed zal maar niets meer plaatsen en verdwijnen toedeloeke, iedereen happy. /forum/images/graemlins/yeah.gif

Zo, dat is weer een zeikerd minder. /forum/images/graemlins/yeah.gif

Exiter, kan je mij uit het bestand verwijderen. /forum/images/graemlins/super.gif

Ben je soms door je eigen Skoda over je p.. gereden?

Wat een flauwe reactie, zo gaan we toch niet met elkaar om?

Voor alle duidelijkheid, ik bedoel hiermee Skoda 0 /forum/images/graemlins/24.gif

higgy

Forumguru
Skoda 0, ik mis even waarom je plots zo verontwaardigd bent. Als ik hierboven e.e.a. nog een herlees, is er toch niemand zwaar over de schreef gegaan... /forum/images/graemlins/confused.gif

Exciter

Administrator
Jongens, allemaal even stilte. Adem in, adem uit. Tel tot 10. Pak je auto en ga een eindje rijden.

Hoe gaan we hier nou met elkaar om?

@Skoda_0: Kop op, niet meteen afhaken. We zijn blij met elke van jou bijdragen hier. Als je dat maar weet. Niemand is perfect, gelukkig, en vanwege een misverstand gaan we hier toch geen afscheid nemen? Het is maar een website, en zie het ook zo. Trek het je niet zo persoonlijk aan, ok?

@ Henny: Maar een opmerking - laat mensen in hun waarde. Iedereen doet hier zijn best om een steentje bij te dragen. Hoe goed of niet goed laten we niet door jou beoordelen.
We komen hier niet bij elkaar om de ander te verbeteren, maar om informatie te vergaren. (Sorry, als er taal fouten in zitten, ben nou eenmaal geen Nederlander.)

Bovenaan Onderaan