peperskoda
Forumguru
Na ruim 2 jaar te hebben genoten van de GL is voor mij de tijd weer gekomen om afscheid te nemen. Ik heb er bijna 60.000km met veel plezier ingereden. Waarom dan toch nu afscheid nemen? Ik heb voor deze GL een Roomster gehad. Deze buitengewoon onderschatte auto heeft een heleboel ruimte en andere gemakken die ik eigenlijk steeds meer ging missen. Mijn kinderen zijn nog volop aan het groeien en hebben graag veel beenruimte, niet dat de GL een krappe auto is evenwel heeft die gewoon minder ruimte op de achterbank, zie daar de roep om weer een Roomster. Nu was ik al een tijdje aan het neuzen naar een leuke aanbieding op een Roomster, maar ik ben niet zo van de actiepakketjes waar ik geen waarde aan hecht. Ik heb liever klinkende munt. Na veel zoeken en overleggen toch weer bij mijn eigen dealer terecht gekomen en daar een geweldige aanbieding kunnen scoren me als resultaat dat er over een paar weken een splinternieuwe Roomster voor de deur staat die vrijwel alles heeft wat ik wil in en aan een auto.
Nu was ik dus al een tijd op zoek en ben zelfs bij diverse andere merken geweest om daar te kijken naar voertuigen in dezelfde klasse als de Roomster. Ook heb ik nog enkele andere Skoda dealers met een bezoek vereerd. Wat mij tegengevallen is is dat de restwaarde van de GL door autohandelend Nederland al op een bijzonder laag pitje is gezet. Ik vraag altijd aan een verkoper hoe hij zijn inruilprijs heeft samengesteld en daar kreeg ik na wat doorvragen eigenlijk steevast het antwoord dat "de handel" een bod op de auto heeft gedaan. Daar zat maar weinig verschil in is mij opgevallen, de biedingen van de handel voor mijn GL met vrijwel alle opties behalve navigatie en stuurwielbediening zaten allemaal tussen de 6500 en 7500 euro. Daar ben ik toch wel van geschrokken. Bij navraag naar het waarom van dergelijke lage biedingen was het antwoord: We worden op dit moment al dood gegooid met dit slag auto's en we kunnen ze aan de straatstenen nog niet kwijt en voor de export zijn ze nog niet interessant want er zat geen BPM op en dus kunnen ze het resterende deel niet terug vragen waardoor de prijs nog te hoog ligt. Al met al een scenario waardoor ik eigenlijk al min of meer had besloten deze auto maar eens langer in mijn bezit te houden. Toen ik nog eens bij mijn dealer kwam voor een kleine storing aan de GL raakte ik nog weer in gesprek met de verkoper en deze gaf aan misschien een toch wel scherpe aanbieding te kunnen doen. Het resultaat van dat gesprek is dus dat ik de deur uitgewandeld ben met een koopcontract in mijn handen voor een nieuwe Roomster die nog in 2012 van een kenteken zal worden voorzien en een korting waar ik zéér tevreden mee ben(en wat kortingen betreft ben ik wel eens uitgemaakt voor een rupsje nooit genoeg)
Nu was ik dus al een tijd op zoek en ben zelfs bij diverse andere merken geweest om daar te kijken naar voertuigen in dezelfde klasse als de Roomster. Ook heb ik nog enkele andere Skoda dealers met een bezoek vereerd. Wat mij tegengevallen is is dat de restwaarde van de GL door autohandelend Nederland al op een bijzonder laag pitje is gezet. Ik vraag altijd aan een verkoper hoe hij zijn inruilprijs heeft samengesteld en daar kreeg ik na wat doorvragen eigenlijk steevast het antwoord dat "de handel" een bod op de auto heeft gedaan. Daar zat maar weinig verschil in is mij opgevallen, de biedingen van de handel voor mijn GL met vrijwel alle opties behalve navigatie en stuurwielbediening zaten allemaal tussen de 6500 en 7500 euro. Daar ben ik toch wel van geschrokken. Bij navraag naar het waarom van dergelijke lage biedingen was het antwoord: We worden op dit moment al dood gegooid met dit slag auto's en we kunnen ze aan de straatstenen nog niet kwijt en voor de export zijn ze nog niet interessant want er zat geen BPM op en dus kunnen ze het resterende deel niet terug vragen waardoor de prijs nog te hoog ligt. Al met al een scenario waardoor ik eigenlijk al min of meer had besloten deze auto maar eens langer in mijn bezit te houden. Toen ik nog eens bij mijn dealer kwam voor een kleine storing aan de GL raakte ik nog weer in gesprek met de verkoper en deze gaf aan misschien een toch wel scherpe aanbieding te kunnen doen. Het resultaat van dat gesprek is dus dat ik de deur uitgewandeld ben met een koopcontract in mijn handen voor een nieuwe Roomster die nog in 2012 van een kenteken zal worden voorzien en een korting waar ik zéér tevreden mee ben(en wat kortingen betreft ben ik wel eens uitgemaakt voor een rupsje nooit genoeg)