afscheid van de Skoda

Sinds donderdag heb ik mijn Octavia Combi ingeruild voor een Audi A5 Sportback. Ik wou jullie bij deze bedanken voor de vele info en kennis die ik hier heb mogen opdoen de afgelopen 5 jaar. Bovendien is de Skoda een dijk van een auto gebleken, zonder twijfel de allerbeste verhouding prijs/kwaliteit op de markt. De Audi is dan ook de keuze van het hart, de rede pleitte tot op het laatst voor een Superb Combi. Hoe dan ook heeft de Skoda veel indruk gemaakt en de kans dat ik in de toekomst terugkeer naar het merk is behoorlijk groot.

Aan al wie nog voor de keuze staat, kan ik enkel zeggen: doen!
Wie een perfecte tweedehands zoekt mét één jaar volledige garantie, kan de mijne vinden bij garage Bart Huybs in Merksplas (BE) (foto's en info op zijn website). Ik kan jullie de auto en de garage warm aanbevelen.

Misschien tot een volgende keer en veel plezier met jullie Skoda's,

Marc "Knalselder"
 
Dat valt wel mee hoor. Ik rijd privé, dus ik moet niets... enkel het vrouwtje overtuigen en dat was met de Audi geen probleem (een BMW zag ze niet zitten).
 

Noord26

Forumguru
Na overweging en veel testrijden heeft mijn vader voor een E coupe gekozen ipv een A5. Heeft u deze toevallig ook test gereden?
 
Neen. Mercedes is niet mijn ding. Mijn vader heeft 6 jaar geleden na 3 Audi's een Mercedes (C-klasse, ook de E-coupé staat trouwens op het C-platform...) gekocht en is teleurgesteld in de afwerking en materiaalkeuze. Qua rijden is Mercedes meer gericht op comfort, de Audi's zijn wat dynamischer. Bovendien wilde ik 5 deuren (2 pubers) maar liefst geen break meer. Met de Mazda 6 Hatchback ben ik wel gaan rijden, maar dan is de Audi toch voelbaar een klasse hoger. Uiteindelijk zijn er wel meer goede auto's en blijft het een kwestie van smaak en prioriteiten. Voor mij hebben design en afwerking, zowel interieur als exterieur, de doorslag gegeven. Dat ik met een Audi bij mijn uitstekende garagist (cfr supra) kon blijven heeft ook meegespeeld.
 

Noord26

Forumguru
Grappig hoe dingen dan relatief kunnen zijn. Mijn uitgebreide proefrit in een A5 (1.8 TFSI met automaat) deed mij juist denken aan een (te) vage besturing. Zonder meer is de A5 de sportievere van de 2, maar die besturing was mij te kunstmatig om echt sportief te kunnen worden. Overigens is de nieuwe E coupe niet te vergelijken met een C-klasse. Bij Audi in Tilburg is de ervaring inmiddels dat ze niet veel met de prijs willen of kunnen doen. Bij Mercedes was de prijs in eerste instantie onder aan de streep €9000,- duurder als bij de A5. Maar hebben uiteindelijk maar €3000,- meer betaald. De deal was eigenlijk al rond voor een A5, totdat men ons liep lopen op €300,-; of we zouden niet originele velgen moeten kiezen...

Beide topauto's idd. In dit segment met deze prijsstelling is er weinig concurrentie. In ieder geval succes met de aankoop.
 
Bedankt, en het is inderdaad een persoonlijke keuze, want ook de Mercedes is een hele mooie auto. Ik heb de servotronic (snelheidsafhankelijk, niet standaard op de 1.8TFSI) en het is inderdaad wennen want de Octavia heeft een heerlijke besturing. Maar al na 400 km voelt de Audi haast even natuurlijk aan, daar waar zijn reacties in het begin soms inconsistent overkwamen. Goed onderhandeld bij Mercedes trouwens, want normaal zijn ze erg gierig in hun voorwaarden. Naar de combi benzine/automaat heb ik niet gekeken, maar ik vrees dat bij Audi de 1.8 net niet voldoende koppel heeft voor de multitronic in zo'n zware auto. In België wordt je trouwens bijna gedwongen om te dieselen.
 
Bovenaan Onderaan