afscheid van mijn Octavia

Status
Niet open voor verdere reacties.

mpandera

Nieuw lid
Helaas helaas. Na 10 jaar en 150.000 km gaf de DSG van mijn mooie Octavia de geest. Reparatiekosten € 3500,= Op een dagwaarde van € 7000,= te hoge kosten vonden wij. Met pijn in het hart afscheid genomen van deze fantastische auto. Lang getwijfeld om weer een Octavia de nemen maar er lonkte een Karoq met 12.000 km op de teller naar ons en daar zijn we voor bezweken. Hopelijk dient deze ons langer dan de Octavia. De DSG zou sterk verbeterd zijn is mij verzekerd. We hopen het en zullen het ervaren
 

Bijlagen

  • karoq.jpg
    karoq.jpg
    280,6 KB · Weergaven: 38

Okki

Donateur
Wat was er precies kapot gegaan en wat was de oorzaak?

tip: DSG aan laten passen bij bijv. VAG Techniek.
 

ertromp

Forumguru
Gefeliciteerd met je aanwinst. Een gebroken schakelvork ga je niet voorkomen door software aan te laten passen. Stomweg pech lijkt me en niet veel voorkomend verwacht ik
 

ertromp

Forumguru
Jij hebt dat al vaker gehoord dan dat de schakelvorken het opgeven?......
 
Laatst bewerkt door een moderator:

mpandera

Nieuw lid
Inmiddels heb ik Karoq 5 maanden en zo langzamerhand is mijn vertrouwen in deze auto tot bijna 0 gedaald. Eerst het portierslot kapot. Vervangen onder garantie. Nu zit ik in Kroatië op vakantie weer zonder auto. Bij het starten regelmatig de melding in rood
Stop de motor onmiddellijk geen oliedruk. Een flink rammelend geluid onder de motorkap. Na een paar keer starten doet ie het dan weer normaal. In ieder geval voor mij geen situatie om met de caravan er achter met een gerust hart naar huis te rijden. Nu is de auto na bemiddeling van de Mobiliteitsservice weggesleept naar de garage en zitten we zonder. Nog geen vervangend vervoer. Na 3 dagen ook nog geen diagnose van de garage. Afwachten dus. Zelf denk ik dat de filter van de oliepomp verstopt zit. De auto had 12000 km gereden in 3 jaar. Ik heb er nu in 5 maanden al weer 14000 km meer mee gereden dus ik denk dat de motor aardig aan het poetsen geslagen is en veel vuil de filter onder in het carter verstopt heeft. Of heeft iemand een andere suggestie?

Dubbelpost Verder in Karoq.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan