Afscheid van skoda

rickske

Actief lid
Met spijt in het hart neem ik vanaf morgen afscheid van mijn 2 de skoda octavia die me overal snel , warm en in de zomer koel ter plaatse bracht.

Ik verkoop de auto omdat onze zoon 9 jaar is en met zijn handicap niet kan stappen en omdat elke keer zijn rolstoel afbreken , de zoon telkens in de auto te zetten steeds zwaarder werd voor mijn vrouw en mij is er besloten een MPV (mercedes viano 2.2 trend lange versie 150 pk)aan te kopen waar een lift ingebouwd is.

Heren skoda rijders het ga jullie nog allemaal goed en ik zal af en toe nog wel eens een kijkje komen nemen op het forum hier en mijn ervaringen vertellen over de mercedes.

Groetjes,

RICKSKE

Fabia

† In Memoriam
Dat werkt ook niet. Dat zie ik wel bij mijn vader. Die is na een herseninfarct gehandicapt geraakt en zit nu in een rolstoel. Je blijft bezig de rolstoel in en uit elkaar te halen. Groot gelijk dat je wat groters koopt. Ik wens je er heel veel succes mee.

Aiii

Lid
De rolstoel van mijn vader past gelukkig volledig (na inklappen) in de Octy, maar vooral de lage instap breekt een gehandicapte gewoon op. Succes met de Merc. Skoda schijnt in 2012 met een eigen MPV op basis van de Touran te willen komen, dus als het niet bevalt kun je dan altijd nog terug ;)

MarcoO2

Forumguru
Veel plezier met de Mercedes! Zeker van zo'n lift ga je veel plezier hebben, scheelt een hoop gesjouw! En tot ziens hier op het forum!

rickske

Actief lid
De rolstoel van mijn vader past gelukkig volledig (na inklappen) in de Octy, maar vooral de lage instap breekt een gehandicapte gewoon op. Succes met de Merc. Skoda schijnt in 2012 met een eigen MPV op basis van de Touran te willen komen, dus als het niet bevalt kun je dan altijd nog terug ;)

De rolstoel kan wel in de koffer dat is waar , maar Jens heeft nog een speciale zitschaal op zijn maat gemaakt die in de rolstoel word geplaatst en dan kan je weinig anders meenemen in de koffer die dan al vol is , vooral als je op vakantie bent ,ook zagen wij er tegenop elke keer die rolstoel uit elkaar en in elkaar te maken & dan nog het feit om Jens in en uit de auto te plaatsen omdat zowel mijn vrouw en ik met onze rug beginnen te sukkelen.

In huis hebben we de nodige aanpassingen al gedaan om onze Jens te verplaatsen en onze rug te sparen.

Maar toch neem ik met heel veel spijt in het hart afscheid van skoda omdat ik het een merk vind dat prijs kwaliteit weet te waarderen , maarja wie weet koop ik over 3 a 4 jaar terug een skoda op basis van de touran.

joergarms

Senior Member
GRoot gelijk, je moet niet gaan lopen tobben, dat gaat jou, of je vrouw anders je rug kosten.
Maarre, waarom geen VW Transporter T5, 2.5 TDI??
Dat loopt als een raket.

Maarre, heel veel succes met de Mercedes, ook zeker geen verkeerde keus.

rickske

Actief lid
GRoot gelijk, je moet niet gaan lopen tobben, dat gaat jou, of je vrouw anders je rug kosten.
Maarre, waarom geen VW Transporter T5, 2.5 TDI??
Dat loopt als een raket.

Maarre, heel veel succes met de Mercedes, ook zeker geen verkeerde keus.

Omdat de transporter ons teveel aan een bedrijfsvoertuig doen denken en toch minder comfort biedt dan de viano die ik tweedehands gekocht heb en een jaar oud is , hier is nog 2 jaar garantie op omdat het hier om een demo model van mercedes Duitsland gaat.

Bovenaan Onderaan