afscheid...

Grey

Lid
Heren, dames medeforummers

wat een leed.
cool.gif

Ik heb kortgeleden mijn octavia II 1.9tdi elegance van de hand gedaan als gevolg van het verruilen van werkgever
407.gif
. Op dag 1 een bmw 316(vorig model) meegekregen. Mooie auto hoor (van buiten). Maar na ruim 60K dieselen met de skoda viel me de 1.8 benzine wel wat tegen. Laat staan de ruimte en tamelijk tegenvallende leefruimte en bijbehorend comfort in de bmw.

Momenteel kan ik geen skoda bestellen (zit niet bij de merkenbeperking). Anders had ik misschien de OII Combi 2.0tdi met alles erop en eraan nog kunnen overwegen. Toch wordt het je - als je het goed gewend bent - nog niet makkelijk gemaakt. een vergelijkbare passat is weliswaar ruimer e.d., maar kost je ook een slordige 5-8K meer voor dezelfde motor en vergelijkbare uitrusting. (dan gaat bijtelling tot doortikken). Volvo v50: mooi, maar net niet wat ik graag wilde (ook klein en duur trouwens). 407 viel af en zo nog wat meer nieuwigheden. Een mpv wilde ik niet, want ik ben geen buschauffeur
grin.gif
.

Nu dus uitgekomen op de alfa 159 sw jtdm
489.gif
. Moooooiii, ruim genoeg en relatief betaalbaar. wel met leer en 17 inch e.d. overigens.

Ik houd het hier in de gaten. Ik wil over een tijdje mijn vrouw wel aan een fabia helpen
473.gif

Jpoers

Lid
Een alfa 159 helemaal geen slechte wagen, geloof dat ze tegenwoordig bij alfa wel vrij zijn van elek. problemen. Persoonlijk vind ik het een van de mooiste wagen die alfa produceerd op de GT na, Brera is teveel....tsja gewicht..

Geloof best dat je veel plezierige kilometers zal hebben vooral met dat prachtige leren interieur!!!

japiejo5

Actief lid
Zo hee,..gevalletje luxe probleem....

Hoe mooi ik een O2 ook vindt,...een 159 SW is wel een van de gaafste wagons op de markt,...ik zou zeggen,..niet Zei### maar rijden.

DJNeO

Actief lid
KWIJL!!!! onwijs gave wagen... t is dat ik geen Alfa kon leasen anders had er bij mij nu een alfa voor de deur gestaan
grin.gif
grin.gif

___JC___

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: DJNeO</font><hr />

KWIJL!!!! onwijs gave wagen... t is dat ik geen Alfa kon leasen anders had er bij mij nu een alfa voor de deur gestaan
grin.gif
grin.gif

[/ QUOTE ]

Jongens, pak de pek en de veren! We hebben er hier eentje die liever in een Alfa had gereden!!
smiley29.gif

Maaruh, mooie bak die 159! Als ie niet zo belachelijk duur was geweest was ik er misschien ook wel naar gaan kijken..

LenK

Forumguru
@Grey
Mooi hok die 159. Qua looks zou ik hem ook wel willen maar of ik het aandurf qua betrouwbaarheid dat is wat anders.

En je zegt dat de Passat te duur was. Zo'n 159 is toch net zo duur?
(voor je baas is de leaseprijs van een Passat ook lager toch. Alfa schrijft veel sneller af en dat bepaalt een groot deel van de leaseprijs)

Grey

Lid
Mooie anekdote is natuurlijk wel dat mijn ega de overstap van een luxe skoda naar de tamelijk saaie bmw dus echt verschrikkelijk vond... Ach. Het is allemaal mooi spul. Een nieuwe auto uitzoeken is altijd geweldig. dat vond ik bij mijn skoda en nu weer.

Maar zoals gezegd. Ik blijf het allemaal wel een beetje volgen hier, want het is ook gewoon een leuk en actief forum!

(de dure passat viel me ook tegen. Probleem was een beetje dat ik de business variant op het oog had. Die is in aanschaf maar een beetje duurder, maar in de lease flink duurder. Uiteindelijk heb ik, na weken alle plussen en minnen tegen elkaar afgewogen te hebben en tot achter de komma berekeningen maken van de bijtelling en belastingtarieven, maar gewoon een auto naar de zin uit te zoeken)

Bovenaan Onderaan