Afsluitdop, koelmiddelreservoir Octavia Combi

MaartenCombi

Nieuw lid
Ik zit met het volgend probleempje.

Nadat ik mijn koelvloeistof had bijgevuld ben ik vergeten de dop er terug op te draaien met als gevolg dat ik een dag later een melding kreeg van het thermostaatlampje en stoom dat rechts onder de motorkap vandaan kwam.
Dop nergens meer te bekennen,lag boven op de motor.

Waar kan ik het snelst terecht voor een nieuwe dop zonder een aantal slopers af te moeten bellen. ?
Is er ook een dop compatibel van een ander merk, vw of audi, die misschien past ?

Gr. Maarten

Cordoba

Forumguru
Volgens mij zijn alle koelmiddelreservoirs inclusief dop van alle VAG-modellen identiek. Ik ben alleen bang dat dealers geen losse dop leveren maar alleen een compleet tankje met dop.
Kortom iedere sloperij waar een VAG-auto staat, of iedere VAG-dealer moet je kunnen helpen. (veel dealers zullen wel een tankje met dop in het magazijn hebben liggen)

Probeer zolang je geen dop hebt, de opening even tijdelijk af te dekken, zodat de vloeistof er niet uit klotst bij het rijden. Bijvoorbeeld plasticzak, of alu-folie over de vulopening met een elastiekje erom. Wel even een klein gaatje in de afdekking prikken, anders wordt je afdekking er afgeblazen door de drukopbouw bij opwarmen, of als ie er half afgeblazen wordt, wordt het naar binnen getrokken bij afkoelen.

MaartenCombi

Nieuw lid
Bedankt voor je reactie.
Ik ben ben igg blij methet aandragen van een tijdelijke oplossing zodat ik toch nog met mijn auto op pad kan voor een dop.
Thx
Maarten

SuperBartje

Forumguru
Toen de koelvloeistofnivosensor in het reservoir van mijn vorige auto (Polo) stuk ging kon ik wel een los reservoir (dus zonder dop; imitatie voor €12,-) kopen dus ik verwacht eigenlijk dat een losse dop ook kan; maar een sloper kan ook helpen waarschijnlijk

Bovenaan Onderaan