Afstandbediening werkt niet

Hallo iedereen,

De reserve sleutel van mijn Octavia (1.6tdi 2010) werkt niet. Batterij heb ik vervangen en de lampjes branden gewoon op de sleutel, maar er gebeurd verder niks. Volgens het boekje moet je dan op een willekeurige knop drukken op de ab en binnen 1 minuut de auto via de portier ontgrendelen, echter helpt dit niet. Wie weet raad?

Zwapp

Forumguru
Zal dan hoogst waarschijnlijk de zender kapot zijn, heb ik onlangs ook gehad...
Nieuwe zender kopen (alleen het knoppen gedeelte) en de sleutelbaard met daarin de transponder overzetten.
Iemand met vcds of de dealer kan deze dan inlezen, al betwijfel ik of de dealer dit doet met een zelf aangeleverde sleutel.

AndreM

Forumguru
Heb ik ook eens gehad @rooster met mijn vorige auto van een bekend Duits merk.
De batterij had slecht kontakt gemaakt waardoor de sleutel een lange tijd zonder stroom was geweest.
Bij de dealer hebben ze toen de sleutel in het contactslot gestoken, contact aan - met een knop van de afstandsbediening ingedrukt.
Hierdoor wordt de sleutel weer herkend en zou dan moeten werken.

martijn v o

Forumguru
Sleutel in contact stoppen, draaien op contact en dan twee koppen indrukken totdat het ledje uitgaat (of juist snel gaat knipperen) ben het even kwijt. Dat was met de octavia 1 het geval.
Ik weet niet of het met de octa II ook werkt.

Je kan anders ook proberen met de goede sleutel in het contact en dan op de niet goede sleutel op het knopje te drukken.

Bovenaan Onderaan