Afstandbediening

HHW

Lid
hallo,

ik heb sinds vandaag een raar probleem met mijn afstandsbediening. Als ik de auto (Octavia 2 Bj. 2005 1.6 benzine elegance) met de afstandsbediening wil openen dan gebeurd er helemaal niets (de auto gaat niet open, geen knipper met de lichten etc.) Ik kan hem wel gewoon openen door de sleutel in het sleutelgat in het portier te stoppen en dan om te draaien. De auto start verder wel gewoon en geeft geen rare meldingen of lampjes o.i.d.

Het vreemde is dat hij wel met de afstandsbediening weer op slot kan....

Wie weet hoe dit kan?

bedankt voor de reacties!

HHW

Lid
ja daar dacht ik ook aan, maar dan is het wel vreemd dat de auto gewoon op slot gaat met de afstandsbediening.

jan49

Actief lid
Heb je maar één afstandsbediening want anders had je de tweede kunnen testen

gr jan

HHW

Lid
Ik heb net even de andere afstandsbediening getest en die doet het wel gewoon (open en dicht)

vreemd, dan zit de oorzaak dus toch in de afstandbediening zelf en niet in de auto.
ik las trouwens in het instructieboekje dat het beste is om de auto dmv het draaislot in het portier te openen en dan binnen 1 minuut de afstandsbediening te gebruiken. Als het goed is moet het dan lukken. Ik zal dit morgen maar eens proberen.

Ronnie

Forumguru
Vervang de knoopcel maar, waarschijnlijk wordt deze tijdens het rijden een beetje geregenereerd door de leesring in het contactslot.

HHW

Lid
kan ik de sleutel gewoon openmaken en de batterij vervangen, zonder dat de sleutel opnieuw ingelezen moet worden?

HHW

Lid
Ok, ik heb de sleutel opengemaakt en de batterij vervangen, maar het probleem is nog steeds niet opgelost...

Ik vrees dat de sleutel zelf dan stuk is...

er worden 2 knoppen gebruikt, één voor openen en één voor sluiten. denk dat je schakelaartje stuk is, als je geluk hebt kun je hier een nieuwe op solderen(wel batterij verwijderren) en anders helaas nieuwe sleutel kopen.:(
ik zelf heb de sleutel van de O2 nog niet los gehad, wel al eens van een vectra daar een nieuwe schakelaar op gemaakt. en werkt weer.
maar ik meen een sitenog te weten dus even gegoogled........:laugh:
http://www.transpondersleutel.nl/in...tion=list&orderby=DESCRIPTION&group=22&cat=28
of kijk hier eens http://lmgtfy.com/?q=afstandbedienig+vw+repareren
succes en mocht je wat vinden , hou ook ons op de hoogte

Ronnie

Forumguru
Ledje op de sleutel brandt wel? (anders idd. schakelaartje defect),indien alles in orde kun je nog proberen de sleutel opnieuw "aan te leren":
Sleutel in contact,contact uit, beide knoppen drukken(koffer en portier), vasthouden tot lampje op de sleutel uitgaat, dan op kontakt zetten en nogmaals op de schakelaar drukken. Nu zou het moeten werken.

HHW

Lid
Ja het ledje knippert wel (rood) als ik een knop indruk.

Maar de bovenstaande methode had ik nog niet geprobeerd, dat zal ik binnenkort eens doen.
Ik laat het jullie weten wat het resultaat is

bedankt voor alle reacties in ieder geval!

Bovenaan Onderaan