afstandsbedieng sleutel.

erik@manta

Nieuw lid
Hallo,

Mijn afstandsbediening werkt niet meer.
Ik heb de auto drie keer gebruikt gisteren en s'avonds ging hij plotseling niet meer open of dicht, dus heb ik de batterijen vernieuw maar nog steeds niets.
Nu heb ik in het boekje gelezen dat de sleutel door de dealer gesynchroniseerd moet worden met de auto.
Heeft iemand hier ervaring mee, en is dit normaal?

Alvast bedankt.
Groeten Erik.

octofreak

Actief lid
:koffie:
Volgens mij kun je zelf ook de sleutel ' inleren' en heb je de dealer niet nodig. De truuk is volgens mij dat je de auto op slot moet doen, dan de ' open' knop enige tijd ingedrukt houden en dan de deur met de sleutel open.

Maar er zijn vast forumleden, die het precies weten...
:grin:

Ronnie

Forumguru
Hallo,

Mijn afstandsbediening werkt niet meer.
Ik heb de auto drie keer gebruikt gisteren en s'avonds ging hij plotseling niet meer open of dicht, dus heb ik de batterijen vernieuw maar nog steeds niets.
Nu heb ik in het boekje gelezen dat de sleutel door de dealer gesynchroniseerd moet worden met de auto.
Heeft iemand hier ervaring mee, en is dit normaal?

Alvast bedankt.
Groeten Erik.
Let op, komt ie:
Willekeurige knop van A.B. Sleutel indrukken en binnen een minuut het portier handmatig met de sleutel openen/afsluiten, zo zou het moeten lukken!

Gr. Ronnie

:koffie:
Volgens mij kun je zelf ook de sleutel ' inleren' en heb je de dealer niet nodig. De truuk is volgens mij dat je de auto op slot moet doen, dan de ' open' knop enige tijd ingedrukt houden en dan de deur met de sleutel open.

Maar er zijn vast forumleden, die het precies weten...
:grin:

Sleutel AB inleren kan alleen de dealer, sleutel AB synchroniseren kan zoals hieronder beschreven alleen moet tijdens het handmatig op slot draaien ook één van de knoppen worden bediend.

octofreak

Actief lid
Sleutel AB inleren kan alleen de dealer, sleutel AB synchroniseren kan zoals hieronder beschreven alleen moet tijdens het handmatig op slot draaien ook één van de knoppen worden bediend.

Aha, er is dus verschil tussen inleren en synchroniseren. En je moet ook nog de knoppen indrukken. Volgens mij is dat laatste waarom het bij mij ooit niet lukte, omdat ik dat was vergeten. :blush:

erik@manta

Nieuw lid
Ik heb het inmiddels geprobeerd maar helaas, niets.:(

Maar omdat ik toch naar mijn werk moet. De auto dus met de sleutel open gemaakt in naar mijn werk gereden. Daar aangekomen ging hij echter weer met de ab. op en van het slot.:laugh:
Ik neem dus aan dat de sleutel onderweg contact of verbinding of iets dergelijks heeft gemaakt.

Maakt ook allemaal niks uit want het werk gelukkig weer.
En door de nieuwe batterijen ontvangt hij ook weer veel beter.

In elk geval bedankt voor de snelle reactie's:aangenaam:

Groeten Erik.

Bovenaan Onderaan