Afstandsbediening inbouwen

Nu ik de O2 een week in bezit heb, mis ik één optie wel behoorlijk; de afstandsbediening (die zit er dus niet op, wel CV...)

Heeft iemand ervaring met het inbouwen van een aftermarket systeem? Ik kwam deze tegen. Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe zit het met het overzetten van de transponder, past die hier gewoon in?

Als er iemand tips / ervaringen met andere / betere systemen heeft hoor ik het graag.

Zaken als coming home verlichting en automatisch sluitende ramen (ik heb slingers....) vind ik niet belangrijk.

Monteurtje

Forumguru
Paar week geleden moest er achteraf afstandsbediening in een kale Yeti 'gemonteerd' worden. Deze had wel centrale vergrendeling. Wat ik toen gedaan heb is de afstandsbediening van een klapsleutel van een andere Yeti op die kale auto ingeleerd en dat lukte. Dus software matig hoefde er niks aangepast worden. Dus is voor die auto een originele klapsleutel besteld. En dan heb je niet dat gedoe met losse afstandsbediening aan de sleutelbos.
Dat is toch de mooiste oplossing. Kost wel wat complete sleutel. Maar dan heb je ook wat .

De set in de link wordt geleverd met 2 klapsleutels en sleutelbaarden zijn los bij te bestellen, dan heb ik hetzelfde toch?

Ik verwacht dat er ook geen / ontvanger voor de ab in mijn auto zit, dus die moet ik toch sowieso bestellen?

motomarz

Senior Member
Dus de ontvangstunit voor de afstandbediening is al ingebouwd?
Waarom maken ze dan nog onderscheid in auto's met en zonder afstandbediening?

Monteurtje

Forumguru
Ik had haast en wist het niet goed te beschrijven. Maar wat je dus kan proberen is om een afstandsbediening op de auto in te leren Een willekeurige afstandsbediening van hetzelfde type Octavia. En als dat lukt, Een originele klapsleutel met afstandsbediening bestellen en inleren.
Bij de Yeti die ik probeerde werkte het. En dat is in principe hetzelfde als een Octavia II fl.

Bakkertje

Forumguru
@Monteurtje, zou je dan ook met bijvoorbeeld VCDS kunnen kijken wat voor (ik gok comfort)module er in de auto zit en op basis daarvan vaststellen of deze een sleutel met AB ondersteund?

Monteurtje

Forumguru
Ik heb geen ervaring met een VCDS. Dan moet je even aan iemand vragen die dat thuis heeft. Zijn hier genoeg .
Ben er alleen achter gekomen dat het bij de nieuwere types, die een BCM (gecombineerde boordnet en comfortmodule) hebben, werkt.

Bovenaan Onderaan