Afstelling bestuurdersstoel

krikke

Nieuw lid
Sinds gisteren heb ik een Superb combi 2 liter diesel. (Ambition Amundsen)
Ik reed jaren met Passat, maar moest door omstandigheden naar Skoda overstappen.
In feite héél blij met de Superb, maar ben ik de enige die vind dat de bestuurdersstoel niet laag genoeg te regelen is?
Op de laagste stand krijg ik nog steeds het gevoel om op de wagen te zitten ipv in...
Zou hier een mouw aan te passen zijn?
Ik ben 1.82m, ik vraag me af hoe iemand die 2m meet de stoel regelt...

Michel

Forumguru
Allereerst welkom.

Zou je ons kunnen vertellen of je een electrisch verstelbare stoel hebt of niet? Ik heb al vaker te horen gekregen dat de electrisch verstelbare stoel minder laag kan worden gezet.
Daar heb ik in mijn Superb geen last van, ondanks dat deze ook electrisch verstelbare stoelen heeft en ik 1,89 meter ben. Mijn stoel staat relatief laag, maar ik heb niet het gevoel dat ik zogezegd "op de bok" zit. Voor de hoofdruimte hoef ik het niet te doen, want ik heb nog meer dan genoeg ruimte over.

the godfather

Nieuw lid
Mijn zoon is 1.95 en als hij de elektrische bestuurdersstoel voor hem goed zet dan heeft hij nog 5cm ruimte over boven zijn hoofd.
En de stoel kan dan nog lager.
Dus stelmogelijkheden genoeg.

Skoda Suberb 2 combi elegance BL

tjokie

Senior Member
Ik heb op dit moment een elektrische bestuurdersstoel en voor mijn gevoel kan deze niet zo laag tov mijn 'oude' handmatig verstelbare stoel. Ik heb het gevoel iets hoger te zitten. Daar merk ik na 10.000 in twee maanden helemaal niets meer van, maar er is wel een klein verschil. Ook heb ik met mijn 1,93 nog genoeg hoofdruimte over (standaard dak).

krikke

Nieuw lid
Thanks Michel... :-)

Ik heb een elektrisch verstelbare bestuurderstoel...
Mechanisch lijkt het niet simpel om de hoogte aan te passen.
De laagste stand laat maar een 15mm over tussen het stoelmechanisme en de bodemplaat van de wagen.
Eens de koffer geladen is kan de zitpositie nog iets veranderen ...
Ik ben benieuwd...

andrehj

Forumguru
Ik ben 2 meter, heb elektrische stoelen en nog dik ruimte boven mijn hoofd over. Het enige waar ik wel last van heb is dat de binnenspiegel te laat zit. Die zou ik graag in hoogte kunnen verstellen, maar jammer genoeg komt dat bij bijna geen enkele auto voor (heb het alleen ooit gezien op een Toyota Yaris).
Verder vind ik de zitpositie in de S2 wel goed, al zou het stuur wel wat verder naar mij toe mogen.

CDK

Forumguru
Sinds gisteren heb ik een Superb combi 2 liter diesel. (Ambition Amundsen)
Ik reed jaren met Passat, maar moest door omstandigheden naar Skoda overstappen.
In feite héél blij met de Superb, maar ben ik de enige die vind dat de bestuurdersstoel niet laag genoeg te regelen is?
Op de laagste stand krijg ik nog steeds het gevoel om op de wagen te zitten ipv in...
Zou hier een mouw aan te passen zijn?
Ik ben 1.82m, ik vraag me af hoe iemand die 2m meet de stoel regelt...
welkom op het forum Krikke,
ik ben 2.03m lang en heb ook elektrisch verstelbare stoelen, geen last van hoog zitten of op de auto zitten zoals jij het omschrijft, weet niet hoe jij je stoel hebt ingesteld natuurlijk, maar je kan de stoel ook in z'n geheel een stukje naar achter kantelen, waardoor het achterste gedeelte nog verder naar beneden zakt, ik kan je verzekeren dat je dan het "op de auto zitten gevoel" kwijt bent! succes en veel plezier met je nieuwe Superb!

Giant

Forumguru
@ Krikke: ik ben 2.06 m en heb in mijn Superb combi ook een elektrisch verstelbare stoel. Geen enkel probleem met die diepte. Wat wel een minpuntje is dat de geheugenstand niet helemaal maximaal naar de uiterste standen gaat. Zo staat de stoel maximaal naar achteren, maximaal diep en maximaal gekanteld om voor mij het prettigst te zitten. Als ik die positie opsla en ik open de deur van de auto dan gaat de stoel bijna helemaal naar de opgeslagen positie, maar ik kan er dan in die 3 richtingen altijd nog een beetje bij verstellen naar de maximale positie. Ik heb hem al een paar keer opnieuw opgeslagen, maar hij blijft een 'stukje reserve speling’ inbouwen. Tot slot wellicht enigszins off-topic:crazy:, je weet dat ook je lendesteun hoogte zowel als diepte mee gaat met die geheugenpositie?

krikke

Nieuw lid
Bedankt voor de replies! :-)
Ik zag ook al dat, wanneer je de "diepste" positie opslagen hebt in een geheugen, en dit oproept door de auto te openen met de afstandsbediening, je altijd de positie nog een tikje extremer manueel kan instellen...
Blijkbaar heb ik toch nogal een speciale zithouding... Ik kan echter niet meer dan zeggen dat ik in een confortabele eerder naar achter gebogen houding zit. In mijn vorige firmawagen (Passat) kon de elektrisch verstelbare stoel laag genoeg... Het is wel zo dat ik de Skoda nog niet geladen heb. Ik ben technieker, en rij constant met een 150kg aan bagage rond? wat de neus van de auto toch wat zal doen "stijgen" wat eveneens zo was met de Passat...
Voor de rest toch wel blij met de Skoda... met de ambition/Amundsen toch wel al héél compleet uitgerust...
De 140 dieselpaarden laten de toch wel grote auto nog vinnig voor de dag komen. :-)

Bovenaan Onderaan