After market Xenon in een Octavia II

He,

Ik wil een after market H7 Xenon systeem installeren in mijn Octavia II.

Maar het is mij niet duidelijk of mijn auto een Canbus systeem heeft of dat ik ook goedkope setjes kan gebruiken.

Daarnaast vroeg ik me af hoe de set het beste geinstalleerd kunnen worden aangezien de koplamp uit de auto gepakt moet kunnen worden.

Bedankt!

VEEJAY

Forumguru
Hi ik heb na veel problemen een nu een goede aftermarket setje.

Bij de eerste drie setjes van de Skoda dealer (had bij aflevering auto aftermarket set besteld) ging het mis, elke keer problemen met het aangaan of aanblijven van 1 van de twee lampen.

1 jaar geleden zijn de lampen vervangen door een Seat dealer en nooit problemen meer gehad.

Er komt dus wel wat bij kijken alleen heb ik geen technische info voor je.

purk

Senior Member
jou auto heeft inderdaad canbus, maar heb geen ervaringen met inbouwen van dit soort setjes, wel weet ik dat door de hitte van de xenon lamp, jou reflector van je koplamp aangetast wordt. Dit kan dus problemen geven met apk, i.v.m je lichtbeeld dat hierdoor niet goed meer is.

Octavia_II

Actief lid
jou auto heeft inderdaad canbus, maar heb geen ervaringen met inbouwen van dit soort setjes, wel weet ik dat door de hitte van de xenon lamp, jou reflector van je koplamp aangetast wordt. Dit kan dus problemen geven met apk, i.v.m je lichtbeeld dat hierdoor niet goed meer is.

He Purk,

Xenon is (normaal gesproken) 35 watt terwijl halogeen 55 watt is.
Gezien het feit dat er ook nog eens meer licht uit xenon komt (dus is xenon efficiënter) zou er dus minder over zijn om warmte te produceren.

Weet je zeker dat xenon's warmer worden?

Charlie

higgy

Forumguru
Op het C5 Forum heeft men goede ervaring met de Xenonsets zoals die geleverd worden door www.pc-link.biz
Heb daarom zelf een set besteld en na dik een week al in huis.
Wordt volgende week voor me ingebouwd, schijnt klus van niks te zijn als je de ballasten maar goed vast zet.
Zal je op de hoogte houden van mijn ervaringen!

MaKo

Lid
De warmteafgifte bij Xenon is lager dan bij halogeen. Dit moet geen problemen opleveren dus.

Ik heb zelf in mijn Avensis een setje van Pilot ingebouwd. Zeer goede kwaliteit en geeft een zeer goede lichtopbrengst. Rijdt er nu anderhalf jaar mee en geen problemen. Wel heb ik na de inbouw de lampen af laten stellen bij de dealer tegen de apk-grens aan.

Voor auto's met het Canbus systeem zijn relaiskabels verkrijgbaar die ervoor zorgen dat de boordcomputer geen foutmelding geeft. Bij de setjes genoemd door Higgy zul je dus nog een relaiskabel moeten hebben. Ik geloof trouwens dat op tdiclub.nl mensen zijn met ervaringen met die setjes uit China...

Voor meer info zie ook hier: http://www.pilotxenon.com/?id=56&title=Bekabeling

Op het C5 Forum heeft men goede ervaring met de Xenonsets zoals die geleverd worden door www.pc-link.biz
Heb daarom zelf een set besteld en na dik een week al in huis.
Wordt volgende week voor me ingebouwd, schijnt klus van niks te zijn als je de ballasten maar goed vast zet.
Zal je op de hoogte houden van mijn ervaringen!

Bedankt, ik weet nu dat ik een relaiskabel nodig heb of een setje dat geschikt is voor canbus systemen (zogenaamde storingsvrije hid setjes). Pilot heeft een duurdere versie met kleinere ballasten, maar die is gelijk 219 euro.

Ik zit er zelf ook over na te denken om het setjes van de www.pc-link.biz te kopen. Gezien de prijs circa 50 euro en de goede ervaringen lijkt me dit wel wat. @higgy wil je me laten weten hoe je het licht vindt?

Verder zou xenon minder warm moeten worden. Vroeger waren er rally halogeen lampen met 100W, die gaven volgens mij wel gegarandeerd problemen.

Setje relais om deze set storingsvrij te maken kosten circa. 30 voor 2 stuks.

Twijvel trouwens over het installeren van deze xenon lampen. De plaatsing van de ballasten zouden een probleem kunnen geven, ivm met het uit moeten kunnen nemen van de koplampunits. Iemand anders nog tips?

Ik wil aftermarket xenon lampen van www.pc-link.biz installeren. Op tdiclub zijn er veel tevreden gebruikers.

Nu lees ik bij de Golf V dat er gebruikers zijn die defecte ruitenwissersmotor heb gekregen, nadat ze xenon hebben geinstalleerd.

Nu schrikt me dat even af, omdat veel onderdelen van de Octavia en Golf V hetzelfde zijn. Wat zijn jullie ervaringen?

joergarms

Senior Member
Ik wil aftermarket xenon lampen van www.pc-link.biz installeren. Op tdiclub zijn er veel tevreden gebruikers.

Nu lees ik bij de Golf V dat er gebruikers zijn die defecte ruitenwissersmotor heb gekregen, nadat ze xenon hebben geinstalleerd.

Nu schrikt me dat even af, omdat veel onderdelen van de Octavia en Golf V hetzelfde zijn. Wat zijn jullie ervaringen?

Lijkt me echt onmogelijk dat de ruitenwissermotor ermee stopt na inbouw. Die dingen staan toch echt helemaal los van elkaar.
Ik heb inmiddels tot volle tevredenheid xenon in mijn Fabia zit er nu zo'n 10 maanden in, helemaal top, nul problemen.
Ik heb het gekocht bij REmco car hifi, zitten in meerdere steden, en doen veel via hun internetwinkel.

MarijntjeTDI

Actief lid
Bij de O2 heb je in ider geval mooi de ruimte achterin de kap van je koplamp om je ballasten weg te werken, je hoeft dus geen kabels naar buiten door te voeren.

Nog ff Led stadslichtjes ernaast (wel een weerstandje ertussen plaatsen) en klaar is kees

appieboem

Nieuw lid
Via de lease een nieuwe skoda octavia greentec amb. besteld, eerste keer een skoda na jaren verplicht opel astra te hebben gereden, ben erg benieuwd.

Bij de astra moest de bumper en de koplampen eraf gehaald worden om de xenon set in te bouwen, is dat bij de skoda ook zo of kan je dit normaal inbouwen?
het stadslicht is mij nooit echt goed gelukt omdat die een foutmelding gaf, is dat dan met een simpele kabel op te lossen of?

graag jullie ervaring hiermee

thks albert

Figaro75

Senior Member
Een beetje laat maar toch even een reactie
Zoals in de handleiding staat beschreven kan je de hele unit er eenvoudig uittrekken.
Eerst de kunststofmoer aan de achterzijde eraf draaien en dan zit er op de hoek van de koplamp een metalen beugel.
Als je deze richting het midden trekt tot aan de aanslag kan je de hele unit eruit trekken.

Stadslicht vervangen door led is geen probleem mits je de goede led koopt.
Bij Deboled hebben ze hele goede CAN-leds.
Bij mij storingsvrij.
Begreep dat als ze niet goed zijn je ze mag terugsturen.....

Mar10us

Nieuw lid
Appieboem,

In jou auto mogen geen aftermarket-xenon in, mits je beschikt over automatische hoogteregeling en koplampsproeiers. Dit is wettelijk geregeld.
De uiterste datum voor auto's die dat wel mogen zonder hoogteregelingen en sproeiers is 31 december 2006.
Zit ik precies goed met mijn O2.....
Nu nog een how-to vinden, want ik had een Golf4 met passende sluitingen, maar bij de Octavia moet ik volgens mij van alles en nogwat wegknippen..

Antera

Donateur
regels zijn veranderd en kan dus ook op nieuwere auto's gemonteerd worden. geen sproeiers en hoogteregeling meer nodig

M

melkerbout

Xenon 1.JPG foto(1).JPG Ik ben in het bezit van een Octavia Combi van september 2010 (lease). Het is een ambition Business dus de uitvoering zonder Xenon.

Van de week heb ik zelf xenon ingebouwd. Fluitje van een cent. Koplamp eruit gehaald en binnen op de eetkamer tafel de xenonlamp en de mini ballasten netjes in de koplamp ingebouwd.
Tevens ook het stadslichtje vervangen door een led lampje.
Vanmorgen even langs een universele garage in het dorp waar ik ook onze prive auto in onderhoud heb.
Zij hebben kostenloos voor mij de koplampen gecontroleerd of de hoogte goed afgesteld was zodat ik niemand hoef te verblinden.
Wat een genot zeg en en wat een ontzettend groot verschil in licht met de standaard halogeen verlichting.

Pet 1 april 2012 wordt inderdaad de regelgeving aangepast voor voertuigen van na 1 jan 2007 dat er Xenon ingebouwd mag worden zonder koplampsproeiers en automatische hoogteregeling.

Voor iedereen die nog twijfelt, doen! Laat ze dan wel sowieso even bij je garage controleren om het verblinden van je mede weggebruikers te voorkomen.

elpietro

Nieuw lid
Ben ook van plan om een aftermarket xenon kit in te bouwen in mijn Octavia van 2011. Ik moet dus zien voor een kitje met canbus cancellers?
Welk type fitting lamp moet ik hebben voor de dimlichten is dit H7? Kan je eventueel is een foto sturen van de inbouw van de xenonlampen

M

melkerbout

Heb de Xenons bij Navaudio gekocht.
Het zijn de Plus Pro Extra kleine ballast complete xenon verlichting set.
Kleur heb ik 6000K genomen. Volgende keer zou ik persoonlijk voor de 5000K gaan. Die zijn nog iets witter dan deze.
Fitting H7.
Kwa lichtopbrengst scheelt dat nauwelijks.
Na een paar maanden kan ik niet anders zeggen dat ik nog enorm blij ben met de hoeveelheid licht die ik erin heb.
Onlangs met 4 personen + bagage naar Oostenrijk gereden, achter een collega aan en hij heeft geen last gehad van de lampen.
Mooi helder licht zei hij alleen, wel natuurlijk even de hoogte iets aangepast.

Als je kiest voor de Xenon met kleine ballast dan kan je deze volledig wegwerken in de koplamp zelf.
Heb je ook geen draden door de motorruimte en hoef je de ballasten niet ergens vast te zetten.

Bovenaan Onderaan