Aftermarket navi met Apple carplay

mullym

Nieuw lid
Hallo,

Ik heb een Octavia 3 uit 2013 en zit te kijken naar aftermarket navigatie modules met carplay om mijn huidige scherm te vervangen.
Zijn hier mensen die hier ervaring mee hebben?
Bijgevoegd een foto van mijn huidige systeem.

Bijlagen

• D2163746-03CD-4AD8-A92D-1EA15063F4B8.jpeg
    D2163746-03CD-4AD8-A92D-1EA15063F4B8.jpeg
    690,3 KB · Weergaven: 31

1983jeroen

Forumguru
In mijn 308 uit 2014 had ik een origineel Peugeot systeem gebouwd uit een model van 2018 zodat ik ook Android auto kon gebruiken. Op eBay zijn daar complete ombouw setjes voor te koop. Zo bleef alles er origineel uitzien en goed werken met de auto.
Misschien is dat voor de Octavia ook wel mogelijk?
Zou mooier zijn dan de setjes die ik op AliExpress e.d. tegenkom.

Smeeuwis

Donateur
Even googelen en je vindt genoeg. Audiovolt in Almere heeft diverse oplossingen voor aangename prijskaartjes. Ze bouwen ook in indien gewenst. Zelf geen ervaring met hen, maar ik vind wel goede reviews.

redriver

Senior Member
Ik heb (niet in de familieauto Skoda Octavia) in mijn eigen auto een XTRONS eenheid gebouwd. Is Android based. Heb wel e.e.a. aan moeten passen qua bedrading en in moeten bouwen maar heb nu (in auto van 2003) DAB, GPS navigatie, MP3, MPEG4 , bandenspanningscontrole , enz enz. Communicatie met de auto zelf was (voor een auto uit dat bouwjaar) niet noodzakelijk. XTRONS maakt mooie units en hebben ook merkspecifieke units.

64rhfx

Senior Member
Deze: Skoda Octavia 2013-2018 octa core wireless carplay en Android navigatie autoradio 9” | DAB+ van audiovolt past in je Oct3. Of het een goede radio is weet ik niet, waarschijnlijk een China product. Zelf heb ik met een Chinese radio van Alie slechte ervaring mee. Ventilator is te horen, vreet accu leeg als contact uit staat en telefoongesprek is slecht te verstaan door een ander.
Misschien heeft hier iemand ervaring met deze radio?

Groet, Alex

redriver

Senior Member
De XTRONS die ik heb heeft geen ventilator ( TBX709L) dus daar heb ik geen last van. Verder werkt alles prima (WIFI via hotspot van telefoon, bluetooth, GPS/NAVI en DAB via externe antenne. Al werkt DAB bij ons in de buurt wat minder maar dat ligt aan de signaalzwakte. . Wel moet ik elke opstart ongeveer 20 seconden wachten voordat het 128Gb SD kaartje gelezen is, maar dat went :-). Verder heb ik de standaard skin (of homescreen) vervangen voor de Agama car launcher. Kost iets van € 2 in de playstore maar deze kun je helemaal instellen naar eigen wensen.

Skoda_logo_on_Android_headunit_using_AGAMA-in_GREEN.webp

Bovenaan Onderaan