Aftermarket Pioneer radio plaatsen in Fabia

Sarrod

Lid
Hallo,

frisse eigenaar van een 2ehands Fabia uit 2000. Erg fijne auto tot nu toe, alleen de radio die er in zit kon echt niet meer. Ik heb van mijn zus nog een Pioneer radio/cd-speler (ook niet het toppunt, maar iig een verbetering) liggen die ik er eigenlijk zelf in zou willen zetten. Nu heeft deze radio een iso-stekker. In het Fabia dash zitten ook 2 iso stekkers, maar kan ik deze er zo in pluggen? Ik las ergens iets over dat er voor sommige merken (waaronder VAG) een verloop stekker nodig is (onder andere verkrijgbaar bij Halfords)?

Wie o wie kan mij uit de brand helpen?

AMBIO2

Actief lid
Ja klopt, kijk uit met het inpluggen van die iso stekkers
dat heeft mij al twee keer de eindversterker van een pioneer radio gekost ( 1 keer mijn schuld andere keer van de dealer ) Er moet idd een zgn. adapter tussen verkrijgbaar bij de autoshop anders gaat het zeker fout!!!!

Sarrod

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Ja klopt, kijk uit met het inpluggen van die iso stekkers
dat heeft mij al twee keer de eindversterker van een pioneer radio gekost ( 1 keer mijn schuld andere keer van de dealer ) Er moet idd een zgn. adapter tussen verkrijgbaar bij de autoshop anders gaat het zeker fout!!!!

[/ QUOTE ]

Dankje, ga ik dan maar kopen /forum/images/graemlins/smile.gif

Sarrod

Lid
Hij doet het /forum/images/graemlins/smile.gif FF gevraagd bij de garage en de monteur vertelde dat ik hem gewoon aan kon sluiten, alleen dat misschien de rode en gele draden omgewisseld moesten als de radio de zenders niet onthield bij contact uit. Toen keek ik nog eens goed naar de oude radio en daar zag ik dat het bij die radio ook omgedraaid was. Dus stekkertjes omgewisseld (kon ik gewoon tussen de radio en de ISO-stekker los trekken) en weer inpluggen en hij werkte gelijk goed /forum/images/graemlins/smile.gif

Bedankt allemaal!

TC wat mij betrefd /forum/images/graemlins/smile.gif

Kan ik volmondig bevestigen!
Ik heb ook een Fabia bouwjaar 2000, waar ik bij aankoop de Pioneer uit mijn mijn vorige wagen heb in laten plaatsen.
Het is inderdaad een kwestie van de permanente en de geschakelde 12 V correct aan te sluiten.

Bovendien valt bij mij de radio uit wanneer ik de sleutel uit het concact haal. Als je dit eerder als een nadeel ervaart, dan moet je je schakelspanning ook permanent maken.

Fabia

† In Memoriam
Heb gisteren eindelijk eens een echte radio/cd speler gekocht voor in mijn Fabia. Had af fabriek een radio/cd speler laten plaatsten maar dat was een beetje een vergissing. Was het nu zat en ben naar de plaatselijke audio dealer gereden en een Pioneer DEH-P6800MP gekocht en gelijk laten inbouwen. En wauw wat klinken die 8 boxen nu opeens waanzinnig goed, wat een geluid bij weinig volume. Echt heftig. Het frontje kan in rood en in groen, dus het past ook goed bij het dashboard. Moet nog de gebruiksaanwijzing bestuderen maar ben nu al erg tevreden over het geluid.

Karstieman

Forumguru
Een goed geluid in je auto is veel waard vind ik !
Veel plezier ermee. Een Pioneer is een goede keuze /forum/images/graemlins/smile.gif

Bovenaan Onderaan