Afwijkingen nieuwe Octavia III

gerven

Lid
Gisteren onze nieuwe Octavia afgehaald, Ambition Businessline 1.2tsi 77kw DSG in Race Blue.
Prachtauto, rijd heerlijk, feitelijk niks mis mee.
Ik stoor mij wel aan wijzigingen aan de auto die niet zijn doorgegeven. Zo ontbreekt de voorruitverwarming die wel in de handleiding staat (dealer geeft aan dat ze die hebben afgeschaft wegens storingen), er zitten geen enkele stootstrips op de auto (bij de Octavia I zaten die er standaard op), een afsluitbaar vak in de middenarmsteun (volgens de specificaties) is er helemaal niet en de "strips dagrijverlichting" (zoals de Octavia die showt in de folders) aan de voorzijde bestaan ook niet ( uiteraard branden wel gewone lampen).

Tenslotte had ik graag een middenarmsteun achter gehad, maar die kostte met andere, voor mij overbodige, zaken zo'n € 500.- extra blijkens de prijs- en optiefolder. Nu blijkt dat een losse middenarmsteun achter toch
mogelijk is voor € 170.-

Geen rampenplan natuurlijk, en nogmaals het blijft een heerlijke wagen, maar beetje jammer allemaal.
Afijn, da's morgen vergeten en lekker genieten van fijne ritjes.

timg

Lid
Volgens mij is de voorruitverwarming een optie die, voor zover ik hier kan lezen, niet verkrijgbaar is in NL. Stootstrips zien er goedkoop uit vind ik persoonlijk, op mijn huidige A3 heb ik deze ook niet. Middenarmsteun is volgens mij standaard, maar afsluitbaar is deze niet afaik. Dagrijverlichting (LED) is enkel op Elegance modellen, jij hebt en Ambition zie ik, dus dat zit er niet standaard op.

O3-Rider

Senior Member
Het klopt allemaal wat je zegt, niets mis mee. Zoals al eerder aangegeven, voorruit verwarming is niet te krijgen (tenminste op mijn greenline werd mij verteld), led strip zit bij bv het Xenon optie pakket. Vervelend als je er wel op hoopt/van uitgaat. Volgende keer beter laten voorlichten.

Maar euh.. Lekker genieten van je auto. Fantastische auto.

Cordoba

Forumguru
Het verhaal van de voorruitverwarming in de handleiding verbaast me: in de hele Vag-stal heeft Pon al decennia het leveren van electrische voorruitverwarming tegengehouden bij de auto's die zij importeren in NL. De enige logische verklaring, die ik kan bedenken is dat voor de Vlamingen en Nederlanders hetzelfde boekje wordt gebruikt.

LdN

Forumguru
Het verhaal van de voorruitverwarming in de handleiding verbaast me: in de hele Vag-stal heeft Pon al decennia het leveren van electrische voorruitverwarming tegengehouden bij de auto's die zij importeren in NL. De enige logische verklaring, die ik kan bedenken is dat voor de Vlamingen en Nederlanders hetzelfde boekje wordt gebruikt.
Mij verbaast het dus niet want ik heb een O3 met voorruitverwarming al zei de dealer wel dat er niet veel O3EBL's mee geleverd zijn, lijkt net zo iets als
de FA te zijn, een kort moment standaard op de EBL en rap weer verdwenen.
Op dit moment heeft de EBL geen FA en geen verwarmde voorruit meer.

Cordoba

Forumguru
De FA geldt voor alle O3's, de voorruitverwarming is een verhaal dat alléén voor Nederland geldt. In Belgie en Duitsland hebben ze blijkbaar geen last van storingen.

Badnews

Senior Member
Een paar maanden is de FA standaard op de EBL's geleverd, zonder meerprijs etc.
Je hebt gewoon geluk als deze erbij zit (kosteloos dus). Mijn auto heeft deze, volgens mij alle EBL's van september tot eind november ofzo. Misschien nog wel meer.

MaRco2

Forumguru
Klinkt als het niet goed doorgenomen hebben van alle uitvoeringsspecs en e.e.a. vergeten bij te bestellen.:)

Bovenaan Onderaan