AG Autogas of GASFX

Juan

Nieuw lid
Ik ben bij de dealer geweest met de vraag om gas in te bouwen, die vertelde dat gas fx slecht loopt op benzine en adviseerde om AG autogas in te bouwen.

Heeft er iemand ervaring mee dat gasfx niet lekker loopt op benzine? Aangezien ik op vakantie ga naar spanje waar bijna geen lpg te krijgen is, is het wel handig om te weten welk systeem ik het beste kan nemen.

Vast bedankt jullie reactie.

JettaFreak

Actief lid
Ik heb er inmiddels ruim 41k opzitten. Tot nog toe geen problemen ondervonden. Heb de AG installatie. Tegenwoordig met GasFX krijg je een grotere tank (pl. min. 70 liter). Ik heb nu 50 liter (40 effectief). Rijd gemiddeld net geen 350 km op volle tank. Gezien kostenvoordeel (extra leasebudget) wat mij betreft geen probleem.

Groet,

JettaFreak

Rudi

Nieuw lid
Heb tot nu toe 80.000 km gereden met een AG-installatie in een Octavia 2, 1.6. In het begin (najaar 2005) deugde de verdamper niet en maakte hij een hoop herrie als de motor warm werd. Er is een aangepaste verdamper ontworpen en deze functioneert prima. Daarna gaat het vrijwel probleemloos, alleen het lampje dat moeten branden bij rijden op benzine is wat gestoord. De software is enkele malen gereset, maar dat helpt maar tijdelijk. Ik laat het er maar bij. Verder hadden enkele slangetjes na 80.000 km wat last van droogte. Stukje inkorten en klaar is kees. Het verbruik varieert tussen 1:11 en 1:13, ook als je de vaart er flink in houdt. Tanken dus om de 450 km, heel acceptabel. Het enige minpuntje is het wat tamme karakter van de 1.6, maar daar heb in ons vlakke landje weinig last van. In heuvelachtig gebied zou je wat meer vermogen wensen, maar ja, Skoda wil daar schijnbaar voor gasrijders niet in voorzien. Jammer, want ondanks mijn tevredenheid over mijn Skoda, betekent het voor de toekomst misschien toch een andere merk.

Bovenaan Onderaan