Airbag Fault...

Mistraller

Senior Member
Jawel, mijn carkit is ingebouwd. Netjes in de gaten gehouden dat het contact uitstond toen ik de airbag schakelaar los had getrokken bij het uitbouwen van het handschoenenvak.
Helaas sloeg de vermoeidheid (en de duisternis) toe, en draaide ik het contact even om, omdat de binnenverlichting uit ging... /forum/images/graemlins/frown.gif En ik was dus net het handschoenenvak weer aan het monteren, dus de schakelaar was los.

En nu heb ik dus een Airbag Fault melding. Vanmorgen even langs auto aarts gereden, maar die kreeg de melding er niet uit met de computer. Er was volgens hem iets anders (Zekering oid) aan de hand. Dit lijkt me zo stug, want ook het sleutelcontact van de airbag geeft wel netjes het lampje "airbag off" als ik hem uitzet. Iemand ervaring met een dealer die deze melding al eerder heeft gereset? Dan rijdt ik daar namelijk even heen. (Liefst natuurlijk ergens onder de rivieren... /forum/images/graemlins/smile.gif)

Zodra dit opgelost is zal ik mijn carkit installatie even beschrijven. (Parrot Ck3000 / brodit active holder)

Bijlagen

• 30575-IMG_3909.jpg
    30575-IMG_3909.jpg
    39,6 KB · Weergaven: 49

higgy

Forumguru
Exact datzelfde risico loop je met vele andere VAG-auto's (de Arosa van mijn vrouw moest een nieuwe claxon-sleepring en aangezien ditzelfde gevaar dreigde, heb ik de garage (niet-VAG) op het hart gedrukt hiervoor uit te kijken. Is goed verlopen)
Ik weet in elk geval zeker dat die melding WEL met de computer van de dealer te resetten is. Moet ie maar wat beter z'n huiswerk doen. Of jij langs een andere dealer.

Matra_Murena

Actief lid
Heb ik dus ook gehad, precies hetzelfde en de melding is netjes door Auto Broermann Roosendaal gereset. Fluitje van een cent.

Hij wist trouwens niet zeker of de airbag nog wel zou werken als het lampje brand! Het kan zijn dat de elctronica de airbag niet meer vertrouwd en hem niet activeerd in geval van een ongeluk, dus ik zou hem snel laten resetten.

Als het lampje brandt doen de airbags (allemaal dus) het niet. Zoals door de andere leden al aangegeven is het simpel door de dealer te resetten (mits je alle draden weer hebt aangesloten zoals het hoort.....)

VEEJAY

Forumguru
bij mijn Toledo in het bgein was het na het resetten niet opgelost (na een paar uur kwam het weer). Daarna was de airbag vervangen (30minuten werk). Daarna 4 jaar geen last meer van gehad.

Ik heb het volgende airbag probleem dat volgens de dealer bij meerdere mensen voor komt. Zonder reden, als ik de motor start dan komt er dezelfde airbag foutmelding. Kan worden gereset bij de dealer. Echter, bij mij betreft het een probleem aan het airbag systeem in mijn bestuurders stoel. alleen is het bij de overige berijders opgelost door de airbag te vervangen, bij mij echter niet en wachten we met smart op een kabel die er aan zit....

Mistraller

Senior Member
Vanmorgen even bij V-Car langsgereden, en de melding is eruit, over de schouder van de monteur zag ik een sleutelschakelaar error of zo iets, en het lampje blijft nu netjes uit. Ik neem aan dat het nu gewoon wegblijft, want de airbag zelf had nooit storingen gegeven.
Kostte me 10 pleuro's, wat mij een schappelijk bedrag lijkt, zeker omdat ik "nieuw" aan kwam waaien bij V-car.

</font><blockquote><font class="small">Citaat: diesel</font><hr />

Als het lampje brandt doen de airbags (allemaal dus) het niet. Zoals door de andere leden al aangegeven is het simpel door de dealer te resetten (mits je alle draden weer hebt aangesloten zoals het hoort.....)

[/ QUOTE ]

Volgens de monteur doen alle airbags het gewoon, zelfs de passagiersairbag. Het lampje is slechts een melding dat er iets mis is (geweest) met de airbags, maar omdat er bij elke start een nieuwe test wordt gedaan, wordt dan bepaald of een airbag actief is of niet. Maar goed, ik ga er vanuit dat ik de airbag nooit te zien krijg...(en het lampje ook niet meer /forum/images/graemlins/blush.gif)

Matra_Murena

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Mistraller</font><hr />

Vanmorgen even bij V-Car langsgereden, en de melding is eruit, over de schouder van de monteur zag ik een sleutelschakelaar error of zo iets, en het lampje blijft nu netjes uit.

[/ QUOTE ]

Logisch, zal de schakelaar zijn waarmee je de bijrijdersairbag uitzet en waarvan je het kabeltje los had getrokken.

Mistraller

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Matra_Murena</font><hr />

Logisch, zal de schakelaar zijn waarmee je de bijrijdersairbag uitzet en waarvan je het kabeltje los had getrokken.

[/ QUOTE ]

True, maar omdat Auto Aarts hem niet gereset kreeg (overigens wel met een ander apparaat) ga je um toch knijpen, wellicht is die airbag wel stuk gegaan of zo...of geeft die carkit storingen etc etc.

VEEJAY

Forumguru

Vanmorgen even bij V-Car langsgereden, en de melding is eruit, over de schouder van de monteur zag ik een
Kostte me 10 pleuro's, wat mij een schappelijk bedrag lijkt, zeker omdat ik "nieuw" aan kwam waaien bij V-car.

[/ QUOTE ]

is het geen garantiekwestie dan?

Uhh, wil niet zeuren, maar met 120 kilometer per uur foto's maken is vragen om een niet werkende airbag uit te testen /forum/images/graemlins/winkie.gif
Maar over het onderwerp, nee ik ken de melding niet.

Mistraller

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat: VEEJAY</font><hr />

Vanmorgen even bij V-Car langsgereden, en de melding is eruit, over de schouder van de monteur zag ik een

[/ QUOTE ]

is het geen garantiekwestie dan?

[/ QUOTE ]

Nee, lijkt me niet als ik het zelf veroorzaakt heb. Dit heb ik ook gewoon erbij gezegd, dan hoeft er tenminste niet gezocht te worden naar een mogelijke oorzaak.

@marczelf: Tja ik bedacht me ineens dat ik nog geen pic had van de melding, voor m'n HOWTO carkit inbouwen...en juist op dat moment was er praktisch geen verkeer in de buurt. (Toestel lag nog in de auto, vergeten op te ruimen na inbouw, en ik kan hem blindelings bedienen /forum/images/graemlins/wink.gif)

Bovenaan Onderaan