Airbag fout

Na heel lang geen problemen naar 2 topics in 2 dagen. Ik heb een airbagfout. Ik heb de code uitgelezen en het blijkt dat er een fout in de bekabeling van de bijrijdersstoel zit. Ik heb eerst de stekker voorzien van contactspray maar dat hielp maar even en het probleem is terug. Nu las ik al op het forum dat dit vaker voorkomt en dat de oplossing is dat de stekkers bij de stoel er tussenuit gehaald moeten worden en vervangen moet worden door draad. Ik heb langere kabels ertussen gesoldeerd, foutcode gereset maar het probleem is er nog steeds. Ik heb de stekker verwijderd die onder het beschermkapje van de stoel zit, zonder de stoel te verwijderen.

Nu zag ik onder de stoel ook nog een stekker. Is het de moeite om deze ook te vervangen door draad of moet ik verder zoeken?

De stekker op de foto is ertussenuit gehaald

6ECEFEEF-14B8-4459-92C9-9641CE49EBAD.jpeg

ertromp

Forumguru
Airbag bekabeling heeft meestal gele stekkers aan uiteinden van kabels voor dat systeem. Dit zijn een stel andere draden hoogstwaarschijnlijk. Heeft de auto ook stoelverwarming / of elektrische bediening?

Nee geen verdere bediening of verwarming. De connector lijkt in het verlengde van de airbag kabel te zitten, maar dan haaks de stoel in

20180326_183027_resized_1.jpg

Het is toch gelukt om een foto te maken, deze stekker komt direct na de reeds doorverbonden connector.

Edit: even schaamteloos geleend van een ander forum. De eerste stekker (loshangend) heb ik vervangen door draad, maar ik zie er nog meerdere zitten. Heeft het zin om steeds verder connectoren te verwijderen? Of kan ik de auto beter naar de garage brengen?

post-70947-0-85212000-1428504759.jpg

Laatst bewerkt:

hemi24

Forumguru
Bekijk bijlage 66073

Het is toch gelukt om een foto te maken, deze stekker komt direct na de reeds doorverbonden connector.

Edit: even schaamteloos geleend van een ander forum. De eerste stekker (loshangend) heb ik vervangen door draad, maar ik zie er nog meerdere zitten. Heeft het zin om steeds verder connectoren te verwijderen? Of kan ik de auto beter naar de garage brengen?

Wellicht was het verstandiger geweest om dit in het begin al te doen..?
't Is wel een veiligheidssysteem waar je aan hebt liggen prutsen hè!

Nou als contactspray even werkt en de originele fix van VAG is het er tussen uit solderen van de connector, waarbij ik netjes de accuklemmen loshaal, mezelf aard en netjes soldeer met krimpkous, incl. Extra stukje draad, zoals aanbevolen door VAG prutsen noemt, naja dan heb ik aan het veiligheidssysteem lopen prutsen :).

Nee maar zonder gekheid, ik had verwacht dat dit het zou oplossen, maar schijnbaar niet, vandaar de vraag.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Tijl

hemi24

Forumguru
Ik verwacht een kabelbreuk, maar die kan voor hetzelfde geld onder de bekleding zitten...

Maar ik denk dat je wel gelijk hebt, ik denk dat ik hem maar weg breng, wie weet waar het zit. Zal wel even laten weten waar de fout zat.

De gele stekker geeft vaak een melding van storing deze moet je er tussenuit verwijderen en doorverbinden/solderen en daarna de foutcodes wissen.

Veel succes

Stoute schoenen aangetrokken en de stoel losgemaakt. De connector onder de stoel ingespoten met contactspray en het is opgelost

• Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan