Airbag probleem (VAGcom)

Rah

Nieuw lid
Sinds enkele maanden is mijn lampje gaan branden van "Aribag Off" terwijl deze gewoon ingeschakeld, en niet is ontploft.

Ik heb deze laten uitlezen en hier kwamen 5 pagina's uit met foutmeldingen.
Vervolgens is mij aangeraden door de dealer om een complet nieuw airbag systeem aanteschaffen t.w.v €2500(!!).

Heeft iemand in de buurt van Hoorn VAGcom, en zou mijn computer willen resetten, of enige tips hoe ik dit kan laten repareren.

(de foutmeldingen kan ik over de mail sturen eventeel)

Mvg,

Rah

Cordoba

Forumguru
Zitten je airbags er nog wel in? (in sommige regio's zijn airbag-dieven weer volop actief)

Edit: overigens eerst maar eens de boel resetten en fouten wissen, en dan binnen vrij korte tijd kijken wat er is teruggekomen. Je bent niet toevallig aan het rommelen geweest met het systeem/zekeringen met de auto op het contact?

Rah

Nieuw lid
@ Cordoba,

Ja al mijn airbags zitten er nog in.

Dat is het, ik weet niet hoe ik de computer kan resetten en ook niet hoe ik de foutmeldingen eruit kan halen, en ik laat dit ook liever doen door iemand die verstand van dit soort dingen en VAGcom heeft.

Nee ik heb alles (elektronisch) gedaan met de accu polen los.

Rallye

Forumguru
@Rah:
1) Ter verduidelijking: je hebt dus wel aan het elektronische systeem gewerkt? Wat heb je gedaan dan?
2) Is niet een van de verbindingen voor de sidebags (onder de stoel) beschadigd? Dat heb ik een keer gehad. Is toen gesoldeerd door de garage.

Rah

Nieuw lid
@Rallye,

1) Ik heb een geluidsinstallatie ingebouwd (amp, speakers, subwoofer ect). Voordat ik ben begonnen heb ik de accu losgekoppeld en uit de auto gehaald. Dus ik denk dat het niet hieraan kan liggen.

2) Ik denk het niet, ben de verbindingen meerdere malen doorgelopen of deze niet beschadigd zijn (alleen onder de stoelen dan)

arjants

Nieuw lid
Misschien een schot in open goal, maar waar heb je de 12v voor de amps gekoppeld aan de accu?

Antera

Donateur
Mail je scan maar even naar info @ lowering.nl kan ik eens een blik werpen. Ik vind het vreemd dat ineens je problemen hebt na het inbouwen van van alles.

Accu los koppelen en een half uur wachten zou geen problemen mogen opleveren voor de airbag(module). Of je hebt een stekker los getrokken zonder dat je daar erg in heb gehad of iets anders.

Mijn vermoeden is dat je de stekker van de regelunit J234 hebt los getrokken of iets anders:

Uitbouwen
– Accumassakabel loskoppelen → Elektrische installatie → Rep.-groep27.
– Middenconsole uitbouwen → Subhoofdstuk.
– Middenstuk dashboard uitbouwen → Subhoofdstuk.
– De vloerbedekking en de dempingsmatten in de buurt van het regelapparaat zo nodig insnijden.

– De borging voor de aansluitsteker -2- in de -richting van de pijl- ontgrendelen en de aansluitsteker -3- lostrekken van het regelapparaat -1-.
– De moeren -4- losdraaien (6 Nm) en het regelapparaat -1- wegnemen.
Inbouwen
Het inbouwen vindt plaats in omgekeerde volgorde van het uitbouwen.
Voor het aansluiten van de accukabels het contact aanzetten.

ATTENTIE!
Bij het aansluiten van de accu mogen er geen mensen in de auto aanwezig zijn.

Aanwijzing Na het vervangen van het regelapparaat voor airbag moet het regelapparaat opnieuw worden gecodeerd

Rah

Nieuw lid
@ Antera,

Ik heb zojuist de scans doorgestuurd via de mail.

Hoop dat je eruit kan komen, en een oplossing hiervoor hebt.

Antera

Donateur
heb je mail beantwoord controleer toch even die stekker zoals eerder aangegeven en wis alle storingen en kijk wat er terug komt. Misschien kunnen we dat hier bekijken

Antera

Donateur
De auto is hier geweest en met wat speuren en een stum dash wat we hebben moeten monteren is het probleem verholpen en alle storingen gewist. Geen nieuwe airbag module nodig wat de dealer beweerde

RayDelft

Forumguru
Wat is het monteren van een "stum dash"?
Voor mij is dat geheimtaal, en ik denk dat niet iedereen onmiddellijk begrijpt wat dat is.

Rah

Nieuw lid
Ik raad zeker iedereen aan die problemen heeft met zijn of haar VAGcom om even langs te rijden bij Antera.

Nogmaals thnx man!

Bovenaan Onderaan