Airco automatisch

Goedemorgen allemaal,

Normaal heb ik altijd mijn klimaatsysteem in de Octavia op Auto staan. Nu kwam ik erachter dat wanneer ik de temperatuur omlaag draai de airco functie dan niet aangaat?

In mijn beleving zou dit toch wel moeten gebeuren aangezien ik de Auto stand aan heb staan?

Heeft iemand hier een verklaring voor?

leon-cupra

Forumguru
Je airco staat toch aan of uit? Dat doet de wagen niet maar jijzelf. "auto" wilt niet zeggen dat hij je airco aan of uit gaat zetten, "auto" gaat bepalen waar en hoeveel hij blaast.

Highway

Forumguru
De O3 van schoonvader heeft ook dit gedrag - auto stand betekend niet dat de airco aan staat. Mijn Superb 2 echter weer wel - bij het aanzetten van de auto stand, gaat de airco ook aan.

Kan dus verschillend zijn tussen merk en type auto.

Mij onbekend of dit in te stellen valt (met bijv. VCDS).

Captain Hook

Forumguru
Volgens mij betekent die stand 'Auto' alleen maar dat de ingestelde temperatuur en luchtverdeling automagisch geregeld worden.

M.a.w. als extra koeling nodig is, wordt zo nodig de airco compressor ingeschakeld. Maar als de aangevoerde buitenlucht voldoende is om de ingestelde temperatuur te handhaven, zou dat niet nodig zijn... :pieker:

hemi24

Forumguru
Goedemorgen allemaal,

Normaal heb ik altijd mijn klimaatsysteem in de Octavia op Auto staan. Nu kwam ik erachter dat wanneer ik de temperatuur omlaag draai de airco functie dan niet aangaat?

In mijn beleving zou dit toch wel moeten gebeuren aangezien ik de Auto stand aan heb staan?

Heeft iemand hier een verklaring voor?

Als de AC ervoor ook niet aan stond zal deze ook niet aangaan als je de temperatuur lager gaat instellen...

Is niks vreemds aan en hoef je ook niet voor naar de dealer..! Gewoon even het boekje lezen!

De functie AUTO zorgt alleen voor een optimale verdeling en regelt daarbij de verschillende luchtstromen en de ventilatorsnelheid.

Bovenaan Onderaan