Airco/climatronic probleem - 2011 Fabia 2

Syb

Nieuw lid
Hallo!

Ik heb een probleem waar ik niet uit kom en waar ik vrijwel niks over kan vinden online. Mijn auto (2011 Skoda Fabia 2, 1.2 TSI) heeft een volledig automatische climate control, climatronic. Nu werkt dat systeem volgens mij prima, alleen AC staat altijd aan in het schermpje. Deze kan ik ook niet uitzetten met de AC knop. Ook als ik de temperatuur op "HI" (High) zet blijft AC aan staan. Dit lijkt mij niet de bedoeling? Heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen is?

Canon-Eye

Forumguru
De climatronic conditioneert de lucht op de gewenste temperatuur (staat dus aan), óók als je die hoger wilt hebben dan de buitentemperatuur (zoals 's winters). Althans, dat deed die in mijn Fabia2 Greenline van 2011 wel - die heb ik ruim7 jaar aan zien staan...

Tees

Donateur
Ik kan in de O2 (2012, ook climatronic) m'n AC gewoon uitzetten door op de AC knop te drukken. Blijkbaar is dat bij de F2 anders? Rare keuze, je moet toch de keuze hebben om de AC uit te zetten? Bijv. om bijtijds uit te zetten om condens- en daarmee schimmelvorming te voorkomen.

EdK

Forumguru
3 wagens nu gehad met clima en alle 3 kan ik de airco gewoon uitzetten en is de tekst AC ook verdwenen !

Chrisjemol

Forumguru
Idd bij mijn fabia, die ook climatronic had kon ik met het knopje AC de airco uitzetten en dan gingen de letters AC ook uit scherm weg
Lijkt erop dat je knopje kapot is ofzo

Niels83

Forumguru
Ws is het knopje gewoon kapot. Er is echter weinig reden om hem uit te zetten.
Als je het warmer wilt hebben stopt die met koelen. Staat bij mij nooit uit eigenlijk.

Met de ac aan is het vocht wel sneller weg, dus de airco draait nog wel.

Syb

Nieuw lid
Dank voor alle reacties! Het knopje zal inderdaad gewoon kapot zijn. Zo te horen niet een bekend/veelvoorkomend probleem met een bekende fix :(

Zal het eerst gewoon laten hoe het is, stoort me niet dat hij altijd aan staat.

Bovenaan Onderaan