airco compressor stuk

remo

Lid
gisteren bij de dealer geweest omdat de airco het niet meer deed.
Nu blijkt dat de compressor stuk is........
nog geen 8000km op de teller staan en de DSG als stuk gehad en nu de compressor.
Geeft weinig hoop voor de toekomst.
Zijn er meer mensen die de airco al stuk hebben gehad.
De dealer had 1 keer eerder een compressor vervangen.
 

Karstieman

Forumguru
Dat zijn ook nog 2 vervelende onderdelen om stuk te hebben !
Ik hoop voor je dat dit het laatste euvel is dat je aan je auto hebt.
 
Ben dus niet de enige, bij 5000 Km was het einde airco.
Ook hier bleek de airco compressor defect, is netjes door de dealer gerepareerd, maar het was voor hun de eerste keer.
 
Het blijft een stukje techniek, kan altijd wel eens wat kapot gaan. Lullig voor jou dat het nu twee keer achter elkaar is. Kan me niet voorstellen dat je elke maand het haasje bent.
 

bert

Lid
Dat is niet zo fraai. Komt de betrouwbaarheid niet ten goeden. Was zelf na 500 km twee rubbers van de uitlaat kwijt. /forum/images/graemlins/crazy.gif Is ook netjes en met spoed verholpen door de dealer. Ben benieuwd of ik niet hetzelfde krijg als hierboven. Begin mijn eigen DSG ook te horen /forum/images/graemlins/frown.gif Maar goed we zien het wel. Maar mensen wees gerust ik zag vanmiddag nog een hagelnieuwe Benz langs de kant van de weg met de kap open.

Het volgende valt mij wel op. Na het sproeien van de ruit wordt er een korte periode erg koude lucht in de auto geblazen ondanks dat de verwarming (airco) aanstaat. Beetje vreemd. Komt dit iemand bekend voor.

Verder bevalt de auto prima!!!!
 

voxan

Nieuw lid
Ja kan gebeuren.

Zelf ook gehad. Viel uiteinelijk wel mee want de magneetplaat was losgelopen. (DAN KOMT IE NIET MEER IN)
Tot mijn verbazing lag deze nog nettjes op de bodemplaat te wachten op z'n baasje.

Euvel zelf even verholpen door de plaat weer te monteren. Omdat het mijn vak is wel even opgelet dat je de speling niet te klein maakt.
Zelf rij ik meestal op Eco mode. want anders staat de A/C altijd aan en dat vind ik nou ook weer zonde.

Succes. Hoop dat dit een leerzaam bericht was.

Groet

Skoda Oct 2001 81kw met ECC
 

voxan

Nieuw lid
Dat probleem van Rogier zou ik niet herkennen maar je kan testen door te kijken wat er gebeurt als je de A/C op eco zet om te zien of je dan het zelfde effect hebt.
Als dat wel het geval is zit het niet in je A/C. Als het wel het geval is weet je in ieder geval een stukje meer waar je naar moet zoeken. Mail maar even of je meer te weten bent gekomen.
Groet,

Octavia 81kw met A/C op Eco
 
@Voxan, je bedoeld het probleem van Bert, ik heb zelf nergens last van. Er wordt trouwens aangeraden bij een temperatuur van lager dan 5 graden pas de Eco functie te gebruiken. Dit heeft weer iets met condenseren te maken. Staat iets over in de L&K.
 

Wiseguy

Actief lid
inmiddels bijna 12000km op de teller, maar heb nog niet echt last van bovengenoemde zaken.... heb wel mijn klokken laten vervangen, omdat er 1 ledje niet werkte van de rode streepjes op de linker klok.... /forum/images/graemlins/grin.gif Moet natuurlijk wel allemaal werken.... is keurig vervangen onder garantie.

Nu alleen nog een oplossing vinden voor het goed uitschakelen van mijn PDC wanneer ik een aanhanger aan mijn trekhaak heb hangen.... Daar zit de dealer nog achteraan... /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif
 

eikie

Nieuw lid
De airco van mijn O2 TDI 140pk DSG van 28/04/2005 heeft tijdens onze 1e zomervakantie bij Parijs de geest gegeven. Km stand was toen ca 19000km. Bij aankomst op de camping in Zuid Frankrijk contact opgenomen met Skoda assistance. De O2 heeft mobiliteitsgarantie en kon dus in mijn ogen gerepareerd worden. Een kapotte airco betekent niet dat je niet mobiel meer bent dus repareren kon wel maar had geen urgentie...
De dealer in de buurt (130km van onze camping) had pas tijd over 12 dagen. Bij een lokale VW dealer er even naar laten kijken. Conclusie: een gescheurd pomphuis en het koelmiddel was er uit gestroomd. Omdat onze vakantie slechts 3 weken kort was heb ik besloten een afspraak te maken bij mijn eigen dealer in Numansdorp om de reparatie uit te voeren. De vakantie ouderwets met open ramen gereden.

Nu kreeg ik op 28 april dit jaar (jawel, de laatste dag van de garantie !!) wederom een probleem met de airco tijdens onze voorjaarsvakantie. Ivm mogelijke garantieproblemen voor de zekerheid maar gelijk gebeld op 28 april met mijn dealer om te melden dat de airco weer voor problemen zorgde.
Onderzoek bij een Skoda garage in Luxemburg wees niets uit. Alles (lees: electronica) werkte naar behoren en de oorzaak moest ergens mechanisch liggen. Ze hadden hier geen tijd voor om dit te onderzoeken. Helaas met 1 mei als feestdag en verder waren alle dagen van de week al volgepland. Bij terugkomst in NL naar mijn dealer gereden. Dit keer was de pomp nog in orde maar alleen de magneetkoppeling werkte niet. Het onderdeeltje lag helaas niet meer op de bodemplaat Voxan !
Bij de O1 kan deze magneetkoppeling nog los besteld worden en kost deze rond de Euro 60.00. Helaas bij de O2 dient de hele pomp vervangen te worden @ Euro 700.00
Je zult begrijpen dat ik nu met Pon en de dealer aan het kijken ben hoe deze zaak opgelost kan worden. De auto heeft twee jaar garantie maar de airco heeft helaas een beperking van 100.000km. Mijn teller staat inmiddels op 166.000km.

Wordt vervolgd....
 

purk

Senior Member
inmiddels bijna 12000km op de teller, maar heb nog niet echt last van bovengenoemde zaken.... heb wel mijn klokken laten vervangen, omdat er 1 ledje niet werkte van de rode streepjes op de linker klok.... /forum/images/graemlins/grin.gif Moet natuurlijk wel allemaal werken.... is keurig vervangen onder garantie.

Nu alleen nog een oplossing vinden voor het goed uitschakelen van mijn PDC wanneer ik een aanhanger aan mijn trekhaak heb hangen.... Daar zit de dealer nog achteraan... /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif


Voor dat laatste, volgens mij moet dat toch automatisch door het aanhangerregelapparaat gedaan worden, kan misschien met behulp van een extra kabeltje moeten gebeuren die de pdc uitschakeld of hij herkend het zelf door weerstands meting via de verlichting van de aanhanger... en schakeld via can-bus de PDC uit.....
 
Bovenaan Onderaan