Airco fan slaat aan na starten warme motor

Status
Niet open voor verdere reacties.

kapisan

Nieuw lid
Ik rijd nu meer dan een jaar met mijn Fabia 1.4 74kW uit 2001.
Het probleem is het volgende:
Als ik na een rit de auto weer start of alleen al het contact aan zet, gaat de (airco) ventilator op de hoogste stand draaien. De ventilator slaat dan niet af en blijft ook onder het rijden draaien.
Als ik daarna de motor opnieuw start, stopt de ventilator en doet ie het verder prima.
Het probleem doet zich 9 van de 10 keer voor.

De garage heeft naar het probleem gekeken en een thermoschakelaar bij de radiator en een relais vervangen. Dit lost het probleem niet op.
Enig idee waar het aan kan liggen? Weten jullie raad anders dan elke keer 'even' opnieuw starten? (want dat doe ik al)

De eerste (grote) beurt (bij 100.000 km) was trouwens een tegenvaller:
EGR klep vervangen
stabilisatorstang voor vervangen

Verder ben ik nog op zoek naar een duurzame oplossing voor mijn dashboard kraak bij de middelste ventilatie roosters, want smeren helpt maar even.
 

Gieliovd

Forumguru
Hoeveel koste het grote onderhoud op 100.000km jou? Ik moet binnenkort binnen voor mijn 2de onderhoud op 30 000km. Enig idee wat dit ongeveer kan kosten?
Het groot onderhoud heeft een standaard pakketprijs.

Dit pakket is enorm misleidend gezien het ECHT niet de beurt dekt.

Het dekt slechts een paar arbeidsuurtjes.

Alle materialen komen er los bovenop. Dus bougies, luchtfilter, interieurfilter, kleinmateriaal, olie, oliefilter al dit spul wordt nog eens los bij de factuur geteld.

Al met al kostte mijn grote beurt (uiteindelijk, ander verhaal) 850 euro inclusief reinigen van EGR klep, gasklephuis, vervangen van linker wielophanging rubbertje.

Denk dat je snel richting de 600 euro gaat voor een "gewone" grote beurt.
 

neoproject

Actief lid
amai dat is niet weinig! Dit is mijn eerste wagen die ik nieuw gekocht heb, mijn oud golfke ging naar een gewone garage en dat koste mij bijna niks ivm de prijzen die je nu opsomt. Toch blijf ik naar een merkgarage gaan denk ik, kwaliteit/service speelt toch ook een grote rol vind ik.

Enig idee wat ik nu kwijt zal zijn bij een 30k beurt? Moet ik richting 100-200-300 euro denken?
Ik denk niet dat er iets speciaals mis is.
 

Desperado

Forumguru
Toen ik bij Peugeot/Citroen werkte waren overal vaste pakketprijzen voor inclusief alle materialen.
Ik neem aan dat ze dat bij VAG toch ook wel hebben.
En anders kun je altijd van te voren nog vragen bij de dealer wat het zou moeten (mogen) kosten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan