Airco probleem

wipo

Nieuw lid
Ik heb het probleem dat de airco regelmatig niet goed functioneerd. In plaats van te koelen verwamt het systeem, en wel op volle kracht, wat niet zo handig is in deze hete zomer. Vorig jaar gebeurde dat ook een enkele keer maar na een poosje was het dan weer een tijdje OK als de airco even uit stond. Nu lijkt het een permanent probleem. Heeft iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?
 

wipo

Nieuw lid
Het lijkt erop dat het met name zich voor doet in de periode dat het heel erg warm (boven de 30 graden, ik woon in Italie) is. Tot aan twee week geleden met temperaturen tot 25 graden geen probleem gehad. Aangezien ik vorig jaar in de zomer hetzelfde probleem heb gehad maar dat het ook weer vanzelf wegging denk ik dat dat het probleem niet is. Aangezien niet alleen de airco niet werkt maar ook de verwarming vol aan gaat denk ik aan een sensor issue..
 

Niels83

Forumguru
Wat mij opvalt is dat hij het vaak niet doet wanneer ik te snel start. Dus gelijk de sleutel omdraai naar starten. Dan moet ik regelmatig even herstarten.

Als ik nu wacht tot alleen het accublampje en motorlampje nog branden dat doet hij het eigenlijk altijd.

Ik vermoed dat dit te maken heeft met het opstarten van de systemen en of het voorgloeien wat je bij oude diesel nog moest doen.
 
Bovenaan Onderaan