airco standje 2

darkprojectx

Forumguru
Aangezien mijn temperatuur meter vanaf vanmiddag 14:00 uur dit aan gaf:

GroteFoto-GOCC6643.jpg

Heb ik de airco maar eens aangezet.
Maar is het normaal dat in ventilatie standje 1 de airo niet aan gaat?
Als ik hem op standje 2 t/m 4 zet dan blijft hij wel aan.

Zal vast in mn boekje staan, maar dat ligt in de auto en met deze temperatuur ga ik daar niet in het dashboardkastje graven :icon_smile_dead:

Chatslet

Forumguru
Ja dat is normaal, hebben de caddy's op het werk ook. Pas bij standje 2 gaat het lampje op het AC knopje branden.

turboturbo

Forumguru
Bij mijn Fabia gaat de Airco wel degelijk aan vanaf stand 1 (gele lampje AC gaat aan). Maar jouw type is een facelift van mijn type, dacht ik (iets ander dashboard)
Overigens kun je ook recirculatie aanzetten, dan maakt de aanjager iets minder herrie (is mijn ervaring/idee) en blaast ook net iets minder hard (mocht je voorkeur voor standje 1 zijn vanwege deze redenen)
Bijkomend voordeel is dat de airco iets minder hard hoeft te koelen (de temperatuur van het interieur ligt lager dan de buitentemperatuur dus iets minder hard te werken)

Cordoba

Forumguru
Ook bij mij gewoon vanaf stand 1. Werkt je fan wel bij stand 1 (ofwel ligt de voorschakelweerstand voor stand 1 er niet uit). Mijn Fabia en die van Turboturbo zijn Fabia I pre-facelift modellen, die van Cuprani is net als die van darkprojectx een Fabia I facelift. Dus als ie bij Nils (Cuprani) het ook doet op stand 1, zou ie het bij darkprojectx het volgens mij ook moeten doen.

Chatslet

Forumguru
Goedkoopste om te proberen is het hele paneeltje met de knoppen te vervangen met een van de sloop. Kan zijn dat er in het paneeltje nog wat electronica zit ofzo. Als dat niet werkt dan heb je best een vaag probleem :confused:

Cuprani

Actief lid
Je kan de airco module ook met VCDS uitlezen.
Ik weet zeker dat er ergens een meetwaarde blok zit die uit leest in welke stand de blower staat. Kan zijn dat er alleen "on"of "off" staat. Daar zou je kunnen controleren of stand 1 de airco wel of niet aan stuurt zoals dat wel hoort te gebeuren.

Mij mijn facelift Fabia gaat de airco zeker gewoon in standje 1 aan. Ik gebruik bijna alleen maar standje 1 omdat het meestal op stand 2 op ten duur snel te koud wordt in de auto.

ArjanGr

Senior Member
Bij mij, facelift model werkt de airco ook gewoon in stand 1.

In het facelift model zit ook een functie, dat wanneer je de recirculatieknop aan hebt (dus dat knopje links naast het airco knopje) en je zet hem geheel in de stand voorruit (draaiknop wijst naar boven) hij automatisch de recirculatie uit zet. Volgens mij is dit echter alleen bij facelift modellen.

turboturbo

Forumguru
Bij handmatig bediende airco werkt dat ook, hoor... Gewoon de knop iets richting warm (rood) draaien. Bij mij staat ie soms wel op half / twaalf uur (22ºC staat daarbij) met ingeschakelde airco.

Cuprani

Actief lid
Je kan natuurlijk ook de temperatuurknop iets minder laag zetten om het minder koud te krijgen, hea.... :tongue:

Haha, je hebt gelijk.. Had ik nog niet aan gedacht... ;) :tongue:

Wat ik bedoel te zeggen is dat ik stand 2 niet comfortabel vind, het is irritant dat je dan snel last hebt van koude wind ondanks dat de omgevingstemperatuur zelf nog niet koud genoeg is. Ook met de blower 100% op de voorruit.
Tevens is minder blower geluid ook prettig.

Met de temperaturen van vorige week staat hij bij mij toch echt altijd op zn koudst.

Bovenaan Onderaan