Airco-uitstroomopeningen

Superbrik

Nieuw lid
Superb II combi 2.0TDI 2010 CFFB

Als ik de airco aanzet dan gaan er kleppen open/dicht onder het dashbord om de luchtstroom naar de uitstroomopeningen midden in het dashbord te sturen. Er stroomt alleen maar koude lucht door de openingen aan de bijrijderskant en lauwe lucht uit de bestuurderskant. Ook blazen er ijsklontjes uit de bijrijder roosters na een korte stop. Heeft iemand een idee hoe ik erachter kom welke klep niet werkt?

Antera

Donateur
DE regelklep is kapot of de motor en dat kan je ontdekken met VCDS. De klep zit op een zeer lastige plek.

Peter_Octavia

Forumguru
Hallo,

Als ik de bestuurderszijde op koud zet en de bijrijders op warm komt er geen koude lucht uit de roosters aan de bestuurderszijde.

Vermoedelijk is dus mijn regelklep kapot. Als ik via VCDS de meetwaardes bekijk blijven deze ten alle tijden op dezelfde waardes staan. Als ik de andere regelkleppen bekijk veranderen hier wel de waardes.

Nu de vraag: Waar zit deze regelklep en hoe kan ik er eventueel bijkomen?

Grt.

Peter

Peter_Octavia

Forumguru
Probleem is inmiddels opgelost.

Na nogmaals alle kleppen te hebben uitgelezen kwamen hier toch geen defecten naar voren.

Gistermorgen de airco maar ff een complete check gegeven. Bleek te weinig koelmiddel in het systeem te zitten, waardoor hij aan de bestuurderskant helemaal niet meer koelde en de bijrijders nog maar net aan. Afgelopen donderdag was het 's middags geen fijn vertoeven in de SuperB.

Valt dus gelukkig alles mee.

Bovenaan Onderaan