Airco valt uit na een half uur

Hoi allemaal,

Hoewel de airco van mijn Fabia combi met climatronic prima koelt, heeft hij de neiging om na een half uurtje rijden uit te vallen. climatronic laat niets raars zien, maar koude lucht komt er niet meer uit. Ik heb het idee dat de compressor niet meedraait. Als ik de auto opnieuw opstart doet de airco het weer, maar alleen contact aan/uit (bijv. tijdens het rijden) helpt niet, wat mij doet denken aan een probleem met de koppeling tussen multiriem en compressor.
Is dit een bekend probleem, wat zou de oorzaak kunnen zijn?

Vlaar032

Senior Member
  • Ik had 't een keer toen gaf de dynamo nog maar 10 volt, na vervangen weer 14 volt was het weer ok. Laadstroom dus even meten

@Spierings Nog niet aan toegekomen, zal binnenkort naar laten kijken.
@Vlaar032 Net gemeten, spanning 12,2V en laadspanning 13,7-14V. Lijkt me OK dus!

Het gebeurt trouwens echt zeer regelmatig na een half uur. Een andere suggestie die ik vond is een blokkade in het koelsysteem (aircovulling vervangen). Hopen dat uitlezen uitkomst biedt.

Cordoba

Forumguru
Ik dacht in eerste instantie ook aan onvoldoende koelmiddel, maar dan zou sleutel uit het contact en opnieuw starten niet moeten helpen (tenzij je dat zeer langzaam doet, zodat het systeem is afgekoeld :D )

Spanning 12,2 vind ik aan de lage kant, laadspanning lijkt me een standaard waarde, dus goed.

Bovenaan Onderaan