Airco voor de tweede keer defect.

Dat is lekker ben je onderweg naar Spanje, begeeft de airco het.
Het is niet de eerste keer, en ik begin er een beetje de balen van te krijgen, dat dit steeds gebeurd tijdens de vakantie. En dan erna nog regelen dat het gerepareert word, kost allemaal een hoop tijd.

Zijn er leden die ook al een probleem gehad/hebben met de airco op hun O2.
Ik ben benieuwd. /forum/images/graemlins/407.gif

Ruald

Nieuw lid
Oei, dat klinkt niet gunstig. Ik heb mijn auto pas twee weken en gelukkig nog geen problemen mee gemaakt.

Wat is beide keren kapot geweest aan de Airco?

eikie

Nieuw lid
De airco van mijn O2 TDI 140pk DSG van 28/04/2005 heeft tijdens onze 1e zomervakantie bij Parijs de geest gegeven. Bij aankomst in Zuid Frankrijk contact opgenomen met Skoda assistance. De O2 heeft mobiliteitsgarantie en kon dus in mijn ogen gerepareerd worden. Een kapotte airco betekent niet dat je niet mobiel meer bent dus repareren kon wel maar had geen urgentie...
De dealer in de buurt (130km van onze camping) had pas tijd over 12 dagen. Bij een lokale VW dealer er even naar laten kijken. Conclusie: een gescheurd pomphuis en het koelmiddel was er uit gestroomd. Omdat onze vakantie slechts 3 weken kort was heb ik besloten een afspraak te maken bij mijn eigen dealer in Numansdorp om de reparatie uit te voeren. De vakantie ouderwets met open ramen gereden.

Nu kreeg ik op 28 april dit jaar (jawel, de laatste dag van de garantie !!) wederom een probleem met de airco tijdens onze voorjaarsvakantie. Onderzoek bij een Skoda garage in Luxemburg wees niets uit. Alles (lees: electronica) werkt naar behoren en de oorzaak moest ergens mechanisch liggen. Ze hadden hier geen tijd voor om dit te onderzoeken. 1 mei is een feestdag en verder waren alle dagen van de week volgepland. Voor de zekerheid maar gebeld op 28 april met mijn dealer om te melden dat de airco weer voor problemen zorgde.
Bij terugkomst in NL naar mijn dealer gereden. Dit keer was de pomp nog in orde maar alleen de magneetkoppeling werkte niet.
Bij de O1 kan deze magneetkoppeling besteld worden en kost rond de Euro 60.00. Helaas bij de O2 dient de hele pomp vervangen te worden @ Euro 700.00
Je zult begrijpen dat ik nu met Pon en de dealer aan het kijken ben hoe deze zaak opgelost kan worden. De auto heeft twee jaar garanatie maar de airco heeft een beperking van 100.000km. Mijn teller staat op 166.000km.

Wordt vervolgd....

purk

Senior Member
Als ik morgen tijd heb en er aan denk dan zal ik je een adres geven waar je een orginele nieuwe pomp, voor veel minder kunt kopen......

Twijfels over airco O2

Ik vraag mij af of de airco (goedkoopste type) van mijn O2 (14.000 Km) wel goed is. Als ik de knop indruk gebeurt er een kleine minuut helemaal niets, dan begint het achter het dashbord hard te sissen wat weer verdwijnt, daarna merk je pas iets van koeling. Is dat sissen normaal of zou dat betekenen dat er te weinig koelmiddel in het systeem is? Ik zou graag willen weten of andere Octavia's dat sissende geluid ook hebben. Voor de garage is de discussie gesloten met de meting dat de temperatuur van de uitgeblazen lucht voldoende koud is.

Swiss

Actief lid
Ik vraag mij af of de airco (goedkoopste type) van mijn O2 (14.000 Km) wel goed is. Als ik de knop indruk gebeurt er een kleine minuut helemaal niets, dan begint het achter het dashbord hard te sissen wat weer verdwijnt, daarna merk je pas iets van koeling. Is dat sissen normaal of zou dat betekenen dat er te weinig koelmiddel in het systeem is? Ik zou graag willen weten of andere Octavia's dat sissende geluid ook hebben. Voor de garage is de discussie gesloten met de meting dat de temperatuur van de uitgeblazen lucht voldoende koud is.

Ik heb de elektronische dual-zone versie, dus niet volledig dezelfde. Maar bij mij werkt de airco in ieder geval onmiddellijk en quasi geruisloos.
Ben het met de vorige poster eens dat dit de reactie van je garage beneden alle maat is. De temperatuur is één aspect, maar dat wil nog niet zeggen dat alles in orde is. Toch maar eens een second opinion bij een andere garage opvragen...

Greetz,
Swiss

Bovenaan Onderaan